Gå til innhold

Stråling nedover venstre bein?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hum..har den siste uka vært tidvis plaget med nærmest elektrisk stråling nedover venstre ben som strekker seg fra "rumpeknokkelen" og helt ned hele baksiden av låret og frem til fremsiden av leggen. Jeg merker det mest når jeg reiser meg opp og går de første minuttene før det gir seg. Kan allikvel kjenne at det ligger og "ulmer" i flere timer og dukker opp innimellom... det jeg lurer på er jo selvfølgelig hva dette er og om det vil gi seg og er det noe jeg kan gjøre? Utrolig kjedelig da jeg noen sekunder må stoppe helt opp og må bite litt i leppa pga. "støtene"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres ut som at isjasnerven din kan ligge i klem. Snakk med legen din, kanskje du kan få henvisning til fysioterapaut, så kan du få hjelp til å rette opp problemet. Det kan sikkert være andre ting også.

Sannsynligvis kan du få et treningsopplegg som kan styrke muskulaturen rundt og rette opp problemet, i alle fall hvis du er heldig:)

Lykke til!

Skrevet

Høres kjent ut de smertene der. Ta en tur til en kiropraktor og få retta det opp, så kan det være en ide med en fysioterapaut for å trene opp muskalturen etterpå. Jeg har vært veldig fornøyd med kiropraktor. Det er de som kan "fikse" årsakene til smertene, men så må du trene opp muskalturen for etterpå for å unngå at det skjer igjen.

Tror ikke du trenger henvisning til verken kiropraktor eller fysioterapaut, gjelder de aller fleste i alle fall. Men du kan av og til spare noen kroner om du har henvisning fra lege.

Skrevet

Eller gå til manuell terapeut, de kan både manipulere som kiropraktorene gjør, OG massere som fysioterapeutene. I Bergen trenger man i alle fall ikke henvisning til manuell terapeut, men til fysio hvis man vil slippe å betale kjempemasse.

Skrevet

takker for svar :) fikk time fredag i neste uke hos legen, så satser på at han kan evnt henvise meg videre om det skulle være behov for det :)

Skrevet

Heisann! Dette hørtes kjent ut! Var selv plaget med stråling nedover høyre ben i mitt forrige svangerskap. Jeg hadde ikke bekkenløsning, men bekkenlåsning! Gikk til kiropraktor og fikk løst opp, og så var det veldig viktig å gå i ulendt terreng. Har ikke hatt strålinger nedover foten etter dette svangerskapet, men når jeg blir stillesittende over mange dager merker jeg at jeg stivner i høyre rumpeball, hvor det sitter en pæreformet muskel som forårsaker det hele (piriformis). Så lenge jeg er ute og går tur med jevne mellomrom går det bra, -og så er det veldig viktig og effektivt å strekke ut!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...