linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 har veldig lyst til å gå på babysvømming.. men kan man det med premature? nå vet jeg ikke hvor prematurt mit barn blir ennå, men sånn generellt..
Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 Ja, ser ikke noe problem med de, heller kan det kanskje være godt for de premature å få beveget seg i vann.
Vi har tre mirakler! Skrevet 7. august 2007 #3 Skrevet 7. august 2007 Hei. Vi fikk beskjed om at det ikke var noen god ide med babysvømming, vår er 11 uker prematur. Forskning ser ut til å vise at alle barn som går på babysvømming er mer disponible for astma, og de premature er sårbare og disponert for astma.
linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 7. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. august 2007 Hva er det med babysvømming som gjør barn mer disponible for astma? hmm.. synd men er jeg kjempe heldig kommer ikke jenta mi på noen uker, og da stiller kanskje situasjonen seg annerledes. Er ingen vits å ta sorgene på forskudd, hehe.. men håper virkelig at vi får gått på det takk for svar
<3 storefis&lillefis <3 Skrevet 7. august 2007 #5 Skrevet 7. august 2007 Vi spurte også overlegen om dette, og han frarådet det hvertfall det første leveåret pga økt riskio for øvre luftveisinfeksjoner...veldig kjedelig hvis det blir kronisk.. Så vi ventet ca 1,5 år før vi turte. Det gikk kjempebra og hun ELSKER vann og har ikke vært syk i det hele tatt! Så ikke ta sorgene på forskudd...=)
Guttemamma x 3 Skrevet 16. august 2007 #6 Skrevet 16. august 2007 Babysvømming (klorvann) gir økt risiko for astma. Premature har allerede økt risiko for astma så da øker den totale risikoen. Se: http://www.allergiviten.no/index.asp?G=1690&ID=3452 Sitat: En norsk undersøkelse har vist at babysvømming gir økt risiko for astmautvikling. Det samme viser andre undersøkelser. Derfor frarådes babysvømming iallfall for alle barn i familier med astma eller atopiske sykdommer.
Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 16. august 2007 #7 Skrevet 16. august 2007 Altså... er enig i dette med astma og sånn som flere har påpekt. Tenkte på det, men skrev det ikke At man skal være forsiktig med hva man utsetter lungene for den første tiden. Jeg tror bare at man ikke klarer å beskytte mot alt. At vi kan ta hensyn, og redusere mulighetene - ja, men vi må heller ikke glemme å leve. Selv vurderte vi babysvømming fra ca 6 -7mnd, men kurset var fult. Hun var ikke med inn på kjøpesentre, eller på andre store arrangement med mye folk de første 4-5 månedene. Var selvsagt med på noen småturer til nærbutikken, ute i vogna på trilletur og besøkte besteforeldre, søsken og venner, men holdt oss borte hvis noen var syke. Må selvsagt se på babyens helse, sykdommer i familien og om det er f.eks mye astma og allergi i familien. Så om du bestemmer deg for å dra på babysvømming, vil jeg si kos deg!
Verdens tøffeste mamma Skrevet 16. august 2007 #8 Skrevet 16. august 2007 Jeg har virkelig ikke peiling på hva som blir anbefalt og ikke av leger og slikt, og jeg vil tro det er forskjellig ut fra grader av prematuritet samt komplikasjoner rundt fødsel og ettertid, men vi begynte med babysvøming da jenta vår var ca fire måneder, og det har vært helt topp. Hun elsker vann, og er blitt mye sterkere av å være mye i vann. Vi har virleig bare hatt positive opplevelser rundt dette, men så skal det oså sies at jeg ikke visste dette var fy fy..:-) HUn er to mnd prematur..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå