Stary Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 Jeg har to katter på snart 10 uker. Har hatt de inne i tre dager, og de har skikkelig lyst å gå ut nå. Er de gamle nok til det? Det er en liten vei utafor her... som det ikke kjører mye biler på. Bor i byggefelt...
grå :) Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 jeg ville holdt de inne elelr vært med dem ut. er det ikke to eller 4 uker på nye katter som er regelen da? altså 2 elelr 4 uker på nytt sted før de slippes ut
Tøttå Skrevet 7. august 2007 #3 Skrevet 7. august 2007 Du må holde de inne i 2 uker for at de skal vite hvor de hører hjemme
Jeenie Skrevet 7. august 2007 #4 Skrevet 7. august 2007 Kopierer svaret mitt fra samme spm et annet sted... Når katten skal ut for første gang: Sett døren opp, og la katten velge når den vil gå ut. Vær sammen med katten ute de første gangene. En kattunge må IKKEoverlates alene for seg selv utendørs før den er ca. et halvt år gammel. Kilde: Dyrebeskyttelsen.
Gjest Skrevet 7. august 2007 #5 Skrevet 7. august 2007 Dem har ikke utviklet retningssansen sin skikkelig før dem er 6 mnd'er gamle. Så om dem absolutt vil ut så ville jeg vært ute sammen med dem.
Eve Dallas Skrevet 7. august 2007 #6 Skrevet 7. august 2007 NEI!!!!!!!!!!!!!!!! He he, nei du kan ikke slippe pusene dine ut før de er 6mnd. gamle. Det er riktig som forrige innlegg sa, de har ikke retningssans før de er så gamle, men de er heller ikke i stand til å forsvare seg mot eldre katter. Så i verste fall kan du ende opp med en svær dyrlegeregning eller en pus du må avlive. Snakk med dyrlegen din om det er noe du lurer på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå