Evab Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 Hei! Var hos legen i går og da fant de for høye verdier av proteiner i urinen min. Var tilbake igjen i dag, for å levere en ny prøve (noe legen ville). Den viste også for høye verdier av proteiner. Begge prøvene er sendt til dyrking. Er det noen som vet hva det kan bety? Noen som har opplevd det før? Jeg er sikker på at det ikke er noe "farlig", men må innrømme at jeg grunner litt på det allikevel...
Miamamma Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 Proteiner i urinen kan være et tegn på begynnende svangerskapsforgiftning. Men det er gjerne flere symptomer som skal opptre samtidig for at man får denne diagnosen. De andre symptomene er oftest høyt blodtrykk og plutselig vektøkning. Du blir nok sjekket grundig for å evt. avvise denne muligheten. Du er nok i de beste hender, for slike ting skal lege/jordmor ta alvorlig!
Gjest Skrevet 7. august 2007 #3 Skrevet 7. august 2007 Da jeg skulle søke PHS i fjor, hadde jeg høy verdi av proteiner i urin prøven min. Det kom da av at jeg ikke hadde spist(spiste dårlig på den tiden) den dagen. Dagen etter kom jeg med ny, (hadde da spist) og den var mye bedre. Det at det var en høy verdi av proteiner kunne ha negativ innvirkning på søknaden min, derfor tok jeg ny. Men i dette tilfellet var jeg ikke gravid, så vet ikke om det er det samme som når man er gravid.
Erisa* Skrevet 7. august 2007 #4 Skrevet 7. august 2007 Proteiner i urinen kan forårsakes av flere ting, som trening, urinveisinfeksjon, feber, høyt blodsukker, og nyresykdom. Når man er gravid er det først og fremst svangerskapsforgiftning man er redd for, da har du i tillegg høyt blodtrykk. De sendte urinprøvene til dyrkning for å undersøke om det er en urinveisinfeksjon du har, regner jeg med. Det er ganske vanlig for gravide å ha det, man kan også ha det uten å ha noen symptomer. Så lenge blodtrykket ditt er fint trenger du nok ikke bekymre deg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå