Gå til innhold

Smertestillende.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som tar sterke smertestillende tabeletter? Eller har tatt i tidligere svangerskap? Jeg har fått en "sykdom" som gir vanvittige smerter, og jeg må derfor ta sterke smertestillende tabeletter ( paralgin forte / ketorax). Jeg får helt vondt inni meg hver gang jeg tar en tabelett (tar bare om natten for å få litt søvn), fordi jeg er så redd for at babyen tar skade av det.... har selvf.snakket med legen om dette, han sier det skal gå bra så lenge det er små doser og ikke over en lengre periode (er 36+5). Men jeg synst det er GRUSOMT, er livredd for å skade babyen babyen!

Videoannonse
Annonse
Gjest Ut på tur
Skrevet

du kan jo også lese litt på felleskatalogen selv.

Er du veldig usikker kan du jo eventuelt ringe legevakta og høre med dem ?

Skrevet

Har hørt at en ikke skal bruke smertestillende med kodein i. Så kanskje du skulle hørt om du får byttet paralgin forte med pinex forte? Jeg fikk kneet ut av ledd, og da fikk jeg det.

Skrevet

Hei.

Hvis legen din har skrevet ut så sterke smertestillende som paralgin forte og ketorax til deg er det fordi han mener du trenger det og at det faktisk kan være verre for babyen om du går rundt og har det fryktelig vondt. Det høres ut som om du ikke tar mer enn du absolutt må heller så prøv å slapp av. Det er jo ikke veldig lenge til babyen kommer ut.

Skrevet

Jeg har tatt det gjennom deler av svangerskapet. Og det Paralgin. Babyen og jeg blir godt fulgt opp og har tatt flere UL, der er det ingen ting å se. Spesialist har sjekket det meste.... Siden Paralgin er ett "gammelt" velprøvd preparat så er har mine leger godkjent dette.

Skrevet

HI

Ja, jeg hadde aldri tatt smertestillende om jeg ikke absolutt trengte det. Må ta om natten for å få sove....får ikke sove ellers pga.smertene (kan ta 4 tabl.for dagen,men jeg tar bare 1). Legen ringte Føden og hørte med dem og da sa de jeg kunne ta ketorax i små doser ( siden paralgin forte ikke virker noe særlig). Så må jo regne med at de vet hva de snakker om og at det ikke skader babyen. men de sa også at om en tar disse over lengre tid kan det føre til abstinenser hos babyen etter fødsel...Er også redd for at babyen kan få en alergisk reaksjon eller noe, når jeg tar disse tabelettene..?? skal til legen igjen om en uke, for å snakke om hvordan det går...håper han har noen beroligende ord til meg da....for jeg er faktisk virkelig bekymret over dette... :(

Skrevet

Dine bekymringere er verre for babyen enn paralgin og ketorax. Prøv å aksepter at du må ta det og hold deg til dosen legene har sagt. Vi er ikke de første som må ha tatt sterke smertestillende. Gravide som har vært gjennom operasjon for også dette på sykehus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...