Gå til innhold

Har du et godt forhold til dine svigersøsken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har godt fohold til en svigerbror og til en svigerinne.

De andre kan jeg omentrent ikke prate med. Vi er på to forskjellige planeter, vi har helt forskjellige interesser, har nesten ingeting å prate om. og når jeg for eksempel prater om min jobb, så er den uintressant for motparten. Prøver å virke intressert når motparten prater om sin, stille spørsmål osv, men det skinner nok gjennom at interessefeltet er forskjellig.

Har en svigersøster som i mine øyne er "rar". Min bror og hun bor sørpå og min mor bor nordpå. Når mor skulle på besøk til de i vår, så fikk hun kun ligge over en natt, angivelig fordi min svigersøster skulle lese til eksamen. De har god plass og mor sa at hun ville være på farten hele dagen, så hun ikke skulle forstyrre henne lesingen. Da hadde turen blitt bestillt og planlagt i lang tid. Man reiser ikke sørover for et døgn,når man skal besøke sønn og svigerdatter. Så min mor måtte avslutte ferien hos de etter et døgn og reise videre. Heldigvis er ikke min mor født i går, så hun tok pikk pakket og dro 50 mil ekstra og besøkte en gammel veninne.

Når hun er nordpå, på besøk så opphoder hun seg nesten hele tiden på rommet, kommer kun når hun skal spise og helst vil hun spise ute. Har forstått at hun ikke liker eller har et godt forhold til oss, men litt folkeskikk burde hun vise når de får besøk eller når hun er på besøk.

Jeg velger å ikke ha mere kontakt med henne enn nødvendig, prater helst med min bror. Han syns jo selvsagt at det er trist at det er slik, men hva kan han gjøre?

Hvordan har du det med dine svigersøsken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter en del år har jeg endelig et godt forhold til min svigerinne.. Det tok sin tid, og vi var gjennom masse.. Men nå ser det ut til at det er bra endelig =)

Min svoger har jeg alltid hatt et godt forhold til, selvom vi ikke har hatt allverden med kontakt.

Min svigerinne (kona til min bror) har jeg alltid hatt et godt forhold til..

Skrevet

Har et greit forhold til søstra til mannen min, vi er veldigt forskjellige. Men vi har ikke noen problemer med å omgås alene. Samboern til søstra mi derimot....er høflige det er alt(han er litt rar)

Skrevet

Trenger man ha like interesser for å komme over ens?

Søsteren til mannen min kjører snowboard, er "gammal" håndballspiller og i det hele tatt sånn ca ørten ganger så aktiv som meg. Jeg er ei jåle, hun syns det er et pes å gre håret sitt. Jeg lever i husmorbobla mi, hun ønsker seg ikke unger. Hun jobber, jeg er ufør.

Men hun er kjempehyggelig og veldig morsom å skravle med :) Er veldig glad jeg har henne. Dama hennes er like gammel som meg, har dritrå humor og er bare umulig å mislike. Kule damene :)

Skrevet

Er heldig og har et kjempegodt forhold til alle mine "svigersøsken", både samboerne til mine egne søsken, søskene til sambo og deres samboere (ikke mange gifte i denne familien nei..=)).

Skrevet

Nei,man trenger ikke å ha likens interesser, for å komme over ens, men det hadde vært greit å kunne prate om det man liker, uten at man føler at man prater med seg selv.

Jeg kommer over ens med min svigersøster, men det er også det. Vi krangler ikke, eller har andre store problemer, men som sagt føler jeg at vi er på to forskjellige planeter. Jeg vet også at hun ikke syns noe særlig om familien til mannen sin (oss) og da er det hele familien. Jeg vet det siden broren min har sagt det. Vi er fem søsken og begge foreldre i livet. Hadde det bare vært meg hun ikke liker, så greit, men hele familien.

Skrevet

har det finfint, kun 1 jeg ikke ser, men det er grunnet at vi ikke har så god kontakt søsken imellom.

Skrevet

Har et godt forhold til min samboers søsken. Mine egne søsken har ikke funnet seg noen partnere enda så det gjenstår å se. Min søster hadde samboer i flere år og han kaller jeg fortsatt for storebror selv om det er slutt mellom de.

Skrevet

Beklager - jeg klarer ikke å dy meg... Jeg har ingen svigersøsken... Det ordet eksisterer ikke i ordboken.

Derimot har jeg to svigerinner. Den ene har jeg et veldig greit forhold til, den andre har jeg ikke snakket med på mange år.

Skrevet

Etter mye om og men har jeg et godt forhold til svigerinnen min.. ser ut som det vil vare og :) (begge er to stae kranglefanter)

Svigerbroren min (broren til mannen min) har jeg vel et ok forhold til, har ikke så mye kontakt.

Alle er forskjellige og enkelte ganger kan ting kræsje.. Jeg har opplevd en del ting som kan få meg til å ikke helt åpne meg for andre mennesker..tar tid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...