Gå til innhold

JEG ER SÅ LEI DERE!

Anbefalte innlegg

Skrevet

DERE SOM SIER AT HVIS MAN ER SÅR ETTER AMMING HAR MAN FEIL AMMESTILLING!!!

FEIL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det får folk til å føle seg nulll verdt som mor og dessuten er det feil. Jeg har ammet 2 barn og vet dette. Gi heller konstruktive svar (eller ti still!). Har såre bryst som verker og svir - samme første gangen også.

Det er forskjellige årsaker til dette - og til alle dere som er ferske --- dere er flinke som prøver og holder ut! Noen ganger er det sikkert feil stilling - nei, ungen skal ikke "henge" i puppen - med ofte er det andre ting.

Hilsen en som trenger kloke og oppmuntrende svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mora mi (hu har 3 små på 9,7 og 5 år).. hu slet veldig med sårhet med den siste.. og fikk en boks med lanolin av naboen.. funket med en gang sa ho..

Skrevet

Hvis det er snakk om sårhet ved amming rett etter fødsel, så kan jeg vel ikke si annet enn at det på meg virker som om det er veldig vanlig og at det plutselig går over. Jeg klemte ut melk etter amming, smurte på og lot det hele lufttørke. Sårhet utover det har jeg ikke erfaring med...

Skrevet

kjære deg,,, jeg blir helt overasket over hvor mye noen av dere bryr dere om hva andre sier og mener! Hvis du er sikker på at du har riktig ammestilling og ungene dine får i seg mat så er det vel ok da? kjøp brystsalve og smør puppen... Grunnen til at mange sier det er pga feil ammestilling er jo nettopp fordi det er den mest vanlige grunnen, jeg fikk veldig såre bryst pga feil ammestilling så jeg vet jo det...

Skrevet

jeg var sår på begge mine også..før de ble herdet :)

Så har ikke alltid med ammestilling å gjøre nei..så undertegner denne :)

Skrevet

Det var da litt av en overskrift... Ingen tvang å være her vet du.

Skrevet

vet hva du mener...jeg hadde rett ammestilling hele veien,det sa de på sykehuset,og jeg fikk alikevel såre brystvorter som faen....er jo pga at de ikke er vant til en unge som suger på puppen hver 3 time...

Skrevet

At man blir sår i begynnelsen og kankjse ikke har riktig ammestilling fra dag 1 er jo ikke uvanlig - men jeg snakker om etter måneder med amming så blir det verre og verre!

Vurdere å slutte - har fått resept fra legen min, men pga ammehysteriet i dette landet har jeg tydeligvis blitt preget nok til at jeg ikke får meg til å ta tablettene og få det overstått.. Egentlig lei meg selv også...:-)

Skrevet

Vet hvordan ammehysteri påvirker en.. jeg hadde ikke nok å gi, men følte alikevel press til å amme til jeg så rødt..

Ikke tenk på det.

Gjør det som er best for deg og den lille.

Ta evt å pumpe deg så kan den lille alikevel få mme..

Skrevet

Da synes jeg du skal gå for MME, ikke noe nederlag det da:-)

Skrevet

Jepp skjønner hva du menere:)

Selv hadde jeg kronisk betennelse i den ene puppen i 3 mnd....kom absolutt ikke av feil ammestilling(som alle påpekte),men Lukas hadde KISS.

Han kunne rett og slett ikke vri på hodet,så det gikk utover venstre puppen min :( Da vi fant ut det og fikk behandling for KISS ble alt supert!!

Skrevet

Jeg har to barn nå, og opplevde det samme som deg. Første barn: Ammestilling korrekt- puppene så såre at brustvorta hold på å dette av, den hanhg igjen bare i en slintre, og blodet rant, babyen spiste blod og kasta opp. Så etter noen dager med nattevåk sier jeg til sykepleier: "Har jeg nok melk da? " Vi kan se sa hun - og det hadde jeg jo ikke- nesten ingenting faktisk for melka hadde ikke kommet ennå. Så det var tre dager med amming hvert 5.min hele dagen og natta og unge som skreik. og mamma som skreik. Tok meg 6 SEKS måneder å rette det opp og få nok melk!!! Måtte bruke brystpumpe for å pumpe opp volumet, og gi ungen brystmelk på flaske...

Barn nr to- da kom melka fort men jeg ble fremdelse kjempesår! Riktig ammestilling igjen, men da var det en lege som var fornuftig nok til å si at du har nok veldig sensitive brystvorter du, det er det som gjør det. Og det har jeg- klarer ikke engang å gå i t-shirt uten bh uten å bli sår...Så da ga jeg ham brystmelk på flaske med store hull, for da vente han seg av med å suge så hardt. Så ga jeg ham pupp og da var det nok at han såvidt tok tak i puppen for å få så mye mat han bare ville:-) Både mor og barn kjempefornøyd! Mesteparten av dette måtte jeg finne ut av sjøl....

Skrevet

Jeg har lest innlegget, og syns ærlig talt at hvis man blir så opphisset av at noen antyder at feil stilling kan være grunnen til såre brystvorter, så er det kanskje på tide med en ny hobby...

Skrevet

Typisk missforstålse: såre brystvorter=feil stilling. Det kan skylles feil ammestilling, men kan likegodt skyldes andre ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...