Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 Pga helsepolitikken. Hva mener dere om Høyre?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 Så lenge man holder seg "blått" så er jeg enig. Jeg skal stemme Frp.
Ikkelektuell Skrevet 7. august 2007 #3 Skrevet 7. august 2007 Og så lenge man holder seg til saueflokken er man trygg.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #4 Skrevet 7. august 2007 Mener du man skal stemme SV eller ett annet lite drittparti bare fordi man skal være så forbaska spesiell? Det er en grunn til at AP, Høyre og FRP for mange stemmer, fordi de har meninger som folk flest kan identifisere seg med... Du stemmer vel RV eller Kystpartiet...? HAHAHA
Gjest Skrevet 7. august 2007 #5 Skrevet 7. august 2007 Jeg er mest enig med Høyres politikk... Men mener også at de har sine feil, som alle andre partier.
Ikkelektuell Skrevet 7. august 2007 #6 Skrevet 7. august 2007 Nei, Pensjonistpartiet. Ikke så farlig med fargene der, føler jeg. Fra spøk til Halvor: Høyre og AP er partier jeg kan respektere. FrP, derimot... "For folk flest", ja visst. Det viser vel bare at folk flest ikke vet sitt eget beste.
Viva_oslo Skrevet 7. august 2007 #7 Skrevet 7. august 2007 FrP har ikke standpunkter som jeg kjenner meg igjen i, hvertfall. De lover gull og grønne skoger til "eldre, barn og skole", men samtidig skal ingen betale noe særlig skatt......eh, akkurat....??? Dessuten er det et problem å basere politikken på folks frie vilje. Enhver er seg selv nærmest, og om vi bare skal gjøre slik vi helst vil trenger vi ingen politiske partier - da kan vi bare gå for anarkiet og den sterkestes rett. Politikk er jo nettopp oppstått for å motvirke det at hvert enkelt individ skal bestemme alt selv, fordi man ser at det skaper et urettferdig og rått samfunn. Se bare på miljøsaken. Selv om vi vet at det sunneste for fellesskapet vil være å parkere bilen og å la være å reise på ferie med fly flere ganger i året, er det ikke så mange som frivillig gjør det! Hver enkeltperson vil jo tenke at JEG trenger bilen min og JEG fortjener ferien min - og hvorfor skal JEG ofre meg? Noen må jo gå inn med tiltak som er upopulære for "folk flest" - den menneskelige natur tilsier at få vil ofre sine personlige goder frivillig for et ullent fellesskap.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #9 Skrevet 7. august 2007 Beskriv enkelt forskjellen på "rødt" og "blått".
Diva Muffin Skrevet 7. august 2007 #10 Skrevet 7. august 2007 Jeg har ikke bodd her så lenge, så jeg vet ikke helt hvem jeg vil ha inn i kommunestyret. Jeg har en lokal sak som opptar meg mye, det gjelder utbygging av et grønt område midt i byen. Ordføreren her har også uttalt at støy er penger, altså vil han gjerne opprettholde den flystøyen det er snakk om (jeg bor i Bodø) Jeg hadde ikke blitt så veldig lei meg over mindre jagerflyaktivitet, det er ganske skremmende å tenke på at de flyr flere ganger om dagen, mens et eldre ektepar i Oslo lå døde i 3 uker før de ble funnet.. Det er noe grunnleggende feil med prioriteringene da. Synes jeg. Uavhengig av parti. Høyre vil jeg aldri stemme, USA-rævslikking vil jeg ikke være med på.
Brava Skrevet 7. august 2007 #12 Skrevet 7. august 2007 Nå har Høyre og Frp styrt Oslo i lange tider og jeg synes de har gjort en dårlig jobb mht. helsepolitikk. De er opptatt av at man skal kunne velge sykehjem osv. og at private aktører skal få komme inn i helseomsorg, men de har gjort lite for å styrke de eksisterende offentlige tilbudene. Hvem bryr seg om valgfrihet når det avgjørende er om man får plass i det hele tatt? Så; nei jeg stemmer ikke Høyre:-)
Gjest Skrevet 7. august 2007 #13 Skrevet 7. august 2007 Herregud!! Går det an å stemme noe annet enn KrF da? Har gjort det i alle år og er superfornøyd!!! De er virkelig det mest familievennelige partiet!!!!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #14 Skrevet 7. august 2007 Så lenge du stemmer blått, er jeg fornøyd. Skal stemme FRP selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå