Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 Jeg og samboer har nettopp flytta til et nytt sted, med en baby på 6 mnd. Nå har jeg fått forespørsel om jeg vil være med i barselgruppe. Men jeg klarer ikke helt å bestemme meg... Finner egentlig bare ting som taler mot min deltakelse. Trenger å høre andres erfaringer, gode og dårlige :-) Her er mine tanker: Jeg kjenner en del som bor i nærheten, folk både med og uten babyer/barn; så for det rent sosiale er det ikke nødvendig. Dessuten synes jeg det virker som et noe kunstig fellesskap; man møtes fordi man har baby på samme alder, uten at man nødvendigvis har noe annet til felles. Jeg kommer til å synes det er et ork å ha barselgruppa på besøk. Ikke har vi god plass, og vi har en stor hund. Sikkert ikke alle som synes det er så herlig... I tillegg kjenner jo de i gruppa hverandre ganske godt nå, regner jeg med; og da er min terskel for å stige inn i et kvinnefellesskap noe høyt. Dessuten må jeg innrømme: Hverdagen består av baby baby baby. Trenger jeg enda et forum hvor alt handler om baby baby baby? Vel, fyr løs. Hva er din erfaring med barselgruppe? :-)
jente30L Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 her jeg bor har vi sånn åpen barelgruppe som blir holdt i ett lokale tilknyttet kommunen... åpent mellom halv ett til halv 3 tirsdager folk kan komme å gå som man vil og er ett tilbud til alle i barselpermisjon;) helt genialt og blitt kjent med mange koslige jenter;)
Milletrille Skrevet 7. august 2007 #3 Skrevet 7. august 2007 Jeg er veldig takknemlig for barselgruppen. Er innflytter og kjente ikke så mange her, så var gull verdt for meg. Vi var egentlig 6 stk, men er nå 3-4 som møtes jevnlig. Ikke alle som har så god plass, da møtes vi enten ute, på cafe eller på helsestasjonen (er åpen barnehage der). Klart det blir en del fokus på barna, men vi prater om altmulig annet også! Også kommer jo flere av barna til å følge hverandre i oppveksten, gå i barnehage og på skole sammen. Hvis du er så usikker. Hva med å møte opp en gang eller to og se hvordan det er? Ingen forpliktelser der, er alltid noen som faller fra. Kommer veldig an på hvilke andre som er i gruppa.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #4 Skrevet 7. august 2007 Det er ikke sikkert du vil ha så veldig glede av en barselgruppe, ettersom du egentlig ikke virker spes intr i det. : - ) Personlig har jeg veldig god erfaring m barselgruppe. Vi prater om veldig mye annet enn baby, og har det kjempehyggelig sammen. Jeg kjenner også folk her jeg bor, men ikke noen som er hjemme på dagtid. Da er det kjekt å kunne treffe andre i permisjon. Vi er nokså ulike både mtp alder og hva vi jobber med til vanlig, men det gjør igrunnen bare at gruppen er mer spennende. Til vanlig jobber jeg sammen med veldig mange som er ganske like meg selv, både mtp utdanning og alder, og det er "forfriskende" med et litt annet miljø dette i permisjonsåret.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #5 Skrevet 7. august 2007 Jeg har dårlig erfaring med barselgruppen. Hyggelige damer, men det var KUN babyprat: bleier, amming, pupp, soving...hele tiden. Prøvde å vri det over på noe annet - men neida. Jeg merker hvertfall at jeg har mer behov for å treffe andre som er opptatt av litt andre ting enn akkurat babyting....
Mammasin Skrevet 7. august 2007 #6 Skrevet 7. august 2007 Jeg trengte noen å snakke baby med, og det er gjerne det det blir til i en barselgruppe. Man sammenligner og rådspør seg. Men det spørs jo helt hva slags kjemi man får sammen. Tenker man må være åpen og tenke etter hva man ønsker ut av en slik gruppe. Man gjør den jo til det den blir. Du trenger ikke det sosiale synes det virker kunstig ork å ha besøk tror du faller utenfor ønsker kanskje ikke å snakke baby . Tenker at det da kanskje ikke er noen poeng for deg. Men om du vurderer det så ville jeg satt ned grunner til at du kunne tenke deg å bli med i en slik gruppe, det blir kanskje mer konstruktivt. Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå