strekkmerketrollet Skrevet 7. august 2007 #1 Skrevet 7. august 2007 uff, jenta mi begynner å bli stor! I dag er det 1.dag i barnehagen... Sto i gårkveld å merket klær til den store gullmedalje...hehe Blir spennende de neste dagene å se hvordan ting utvikler seg, ang tilvenninga o.l. Er egentli ikke så bekymret, siden hun er veldig kontaktsøkende å sosial... tror hun kommer til å trives Hun er 1,5år. Noen som har noen råd/erfaringer å komme med så kan vere til nytte de neste dagene? Spent jeg nå.....
pandabjørn Skrevet 7. august 2007 #2 Skrevet 7. august 2007 hei du.. har dessverre ingen råd eller erfaring siden Sander begynner i barnehagen 1. oktober...både gruer og gleder meg samtidig... hvor mye betaler dere i barnehagen? vi betaler 1398+60 i kost da skal han være der 60%
Trultemora er presseklar!! Skrevet 7. august 2007 #3 Skrevet 7. august 2007 Jeg har ingen barn selv , men jobber i barnehage, så jeg kan fortelle deg om hva jeg har observert gjennom flere år! Prøv å ha så korte avskjeder som du klarer! Dess lengre avskjeder du har med barnet ditt, dess vanskeligere blir det både for deg og barnet! Kan da ofte bli maaaasse grining og styr pga det! Har sett altfor mange tilfeller der det første foreldrene gjør er å stappe smokken i munnen på ungen nesten før de sier hei til ungen! Hvis ikke ungen bruker smokk på dagtid i barnehagen så kan det være en ide og prøve å unngå det hjemme også! Blir lettere og avvenne med smokken når den tid kommer og da! Ikke ha dårlig samvittighet for at ungen din er i barnehagen! Ikke "bot" på det med å overdulle med ungen (gjøre ungen mye mindre enn hva h*n er) og/ eller gi den lov til å gjøre akkurat hva den vil! Da kommer dere til å få problemer senere! Har sett eksempel på ei jente som er 4.5 år som ligger på nivå med en 2-åring pga at moren behandler henne som en baby! Der moren nekter og innse at hun har et problem! Hvis barnehagen har enkelte regler eller rutiner på forskjellige ting, så kan det være lurt og ta med de reglene/rutinene hjem! Da føler faktisk barnet seg mye tryggere når h*n har de samme reglene/rutinene å forholde seg til både i barnehagen og hjemme! Ha en åpen dialog med de ansatte i barnehagen! Lykke til i barnehagen!!!! Det går nok så bra skal du se!!! :D:D
hamsterpia Skrevet 7. august 2007 #4 Skrevet 7. august 2007 Hei! Jeg jobber også i barnehage, og er veldig enig med innlegget over.
ikkeakkurattattpåklattfødeklar Skrevet 7. august 2007 #5 Skrevet 7. august 2007 Mine begynte i barnehagen nå 1. aug. Det går kjempe bra. =) Hun som skrev over her fikk vi også beskjed av personalet her. Lykke til det kommer til å gå kjempe bra. =)
strekkmerketrollet Skrevet 7. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 7. august 2007 vi betaler 2250,- inkl kost... skal vere der 80% Tusen takk for svarene
twoboys & a girl Skrevet 7. august 2007 #7 Skrevet 7. august 2007 Enig med innlegget over. Jobber og har barn i bhg. En ting som er verd å huske på er å gi beskjed når du drar, slik at barnet ikke føler seg helt forlatt når den oppdager at du ikke er der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå