Gå til innhold

Hjelp meg? Feber og ingen paracet i hus!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så urutinert!

Nataniel har 39,5 i feber, han har aldri hatt det før og jeg føler meg skikkelig dum som ikke har noe febernedsettende. HUff. Prøver å kjøle han ned, men det er litt vanskelig. Er det farlig å ikke få ned febern?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom den fremdeles er økende så bør du få den ned. Passerer den 40 så ta ham i dusjen og spyl ham med kaldt vann. Han kommer ikke til å like det men det er til hans beste.

Vekk med dyner, tepper, lammeskinn etc. Bare madrass og laken, evt helseteppe over.

Dersom du bor i nærheten av en bensinstasjon så får du tak i paracet der.

Kalde omslag og kald drikke. (kaldt vann, men ikke for mye, setter igang kroppens varmesystem om det blir for mye...)

Opp med vinduer slik at luften i rommet blir kaldere...

Naboer med småbarn som kan ha paracet i hus?

Kommer ikke på noe mer i farten.

Skrevet

Barn får lett feber og de kan ofte ha høy temp uten at det gjør noe!. 39,5 går helt fint. Det viktigste er å bedømme allmentilstanden hans. Gi rikelig med drikke, gjerne farris/eplejuice hvis du har det og han kan drikke det. Hvis ikke er vann/saft like bra, det viktigste er at han drikker.

Du kan ta en fuktig klut å stryke over panne, armer, ben så fordamper nok noe av varmen!

Skrevet

Ikke hvis allmenntilstanden er ok. Sett opp vinduet på vidt gap og la han sove i bleia med et lett teppe over. Feber er vanligvis ikke farlig før den er oppe i 40,5-41, men hvis du er bekymret ringer du legevakta.

Skrevet

lunket bad

Skrevet

Har tatt av alt unntatt bleia og satt en vifte inn på soverommet, så nå kjennes han faktisk kjøligere ut på kroppen selv om han er varm av feber i panna.

Håper det gjør at febern ikke stiger ihvertfall. Fikk ikke i han noe særlig drikke, bittelitt pupp. Men nå sover han.

Takk for svar, mine trofaste dib-jenter:)

Skrevet

Høres bra ut =) Bare tilby drikke når han våkner da vettu! God bedring til gutten din =)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

De har jo nattåpent apotek i Oslo sentrum + legevakt selvsagt.

Her har det samme skjedd...brukt opp febernedsettende og glømt å kjøpe mer,- heldigvis sov snulla den natta. Nå har hun også hatt noen dager med feber, og da måtte faktisk mamma kjøpe febernedsettende og termometer for jeg hadde rota vekk det!:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...