Gå til innhold

Reise til Bulgaria med baby på 5,5 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke forholdsregler bør vi ta i forhold til å reise med baby til Sunny Beach?

Tenkte å ta med egen mat. I tillegg ammer jeg fortsatt så det blir mye pupp. Har ikke begynt å gi henne vann, er dette noe vi bør gjøre eller holder det med pupp?

Hva med lege/sykehus, hvordan er det der nede?

Badevannet - hører jo stadig vekk om barn som blir syke av bassengvannet etc?

Lurer på om det er andre som har erfaring med å reise dit med baby. Fint om noen har noe erfaring de vil dele.

Blir jo så skeptisk når det står så mye rart i avisene, men det gjelder jo bare å bruke sunn fornuft. Dessuten drar ikke vi på noe partytur akkurat.

Har aldri vært der før, men må ærlig si at det virker kanskje ikke så veldig innbydende etter all den negative omtalen det har fått den siste tiden. Uansett så er turen bestilt og det er ikke aktuelt for oss å booke om nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte en ting.

Hva med trille til å ta med? Syns det er litt upraktisk å ta med barnevognen og kunne heller tenkt oss en trille, men må da ha en hvor vi kan legge ryggen helt flatt i og med at babyen ikke er sterk nok i ryggen til å sitte enda.

Skrevet

Hei .

Jeg var i sunny beach i fjor,og da var det masse barnefam der.Jeg ville ha tatt med trille, det er mange triller som man får slått ned ryggen på.

Ang det som har stått i avisene i det siste ,jeg tror mange av dem har litt skyld i det selv.Jeg vil anbefale deg og gi hun litt vann ,hvist det er veldig varmt,men da kjøpe vann ,ikke fra springen.De fleste hotel har lege,og det er hvertfall et sykehus der.Håper dette hjalp litt,ha en kjempe fin tur og kos dere masse.:)

Skrevet

Takk for svar. Skal en tur på helsestasjonen i morgen og tenkte da høre om det er greit å gi litt vann etc.

Har hørt/lest at sykehusstandarden er så dårlig i Bulgaria, kjenner du noe til det? I tillegg er vel ikke språkkunnskapene de beste heller når det gjelder engelsk. Noe som ikke gjør saken særlig enklere dersom man skulle være uheldig å få et sykt barn.

Enig med deg i at mye av tullet som har vært i nyhetene i det siste kommer av at folk ikke bruker hodet. Reiser man til et annet land får man søren meg være litt ydmyk og respektere den kulturen man kommer til. Kan ikke bare ture frem som man vil hele tiden.

Angående trille, har du noen å anbefale?

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Sykehusstandarden er dårlig i Bulgaria, ja...kanskje du kan finne informasjon om noen privatpraktiserende på nett før du drar?

Skrevet

Hvordan er det egentlig med offentlig amming der nede?

Skrevet

De lege senterne på hotellene virket ganske greie syns jeg.Hvordan de ser på offentlig amming der nede vet jeg ikke,men vist man tar litt hensyn ,så tror jeg det går greit,folk soler seg jo toppløse der så..

Jeg ville hatt en trille med store hjul.og stor handlekurv under.

Skrevet

Sant nok, de soler seg jo toppløs så litt amming bør tåles :)

Har du noe spesiell trille du vil anbefale?

Skrevet

Nei dessverre det har jeg ikke.sønnen min er bare 4 mnd ,så jeg har ikke kjøpt noe trille enda.Men skulle jeg ha hatt en så måtte det ha blitt en med store hjul,stor handlekurv,fordi de små paraplytrillene tipper så lett bakover(søsteren min hadde en sånn)også er det ikke noe plass til og ha med ting på de.Kan ikke ha stelle veska på de en gang.

Skrevet

Hei hei.. var i sunny beach me baby på 5,5 mnd.. kom akkurat hjem.. det gikk kjempe bra, ingen problem i det hele tatt.. hadde med det vi bruker av mat til han, så ammet jeg.. offentlig.. uten problem. ingen reaksjoner som jeg merket. Trille hadde vi ikke med da jeg synes han er for liten til å sitte i det.. vi brukte bare baggen vi.. kjøpte basseng som han lå oppi når vi dro på stranden, hadde leker oppi der så han koste seg.. greit så slipper han å få sand over hele seg.. Snakket ikke me HS om reisen i det hele tatt.. synes de er så A4..Badet i både bassenget og havet, å det gikk fint.. dykket han ikke under vann selvfølgelig.. Vann fikk han på flaske.. vann er jo ikke skadelig for noen.. men er vel egentlig ikke nødvendig når man ammer, men merketat av og til var han bare tørs.. Vi hadde iallefall el super tur å er ikke redd for gjentakelse.. Litt høye kantsteiner så litt tungvindt me vogn... Husk pass... til alle=) Go tur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...