Gå til innhold

Hm. Enkelte ER faktisk ganske nedlatende her inne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, og nei, har ikke tenkt å melde meg ut pga. mobbing eller hets eller personforfølgelse eller noe sånt, men bare en liten betraktning:

Skrev et innlegg lenger nede ang. leker til jenta vår. Var, etter min egen mening, saklig skrevet ang. et problem jeg faktisk har hatt gjennom de siste to årene. At folk ikke er enig med meg er HELT greit, for herlighet, jeg var jo ute etter synspunkter - men det er liksom bare MÅTEN enkelte skriver på her inne! Liksom så nedlatende med en gang, rett og slett litt småfrekke svar på noe som går an å svare HELT greit på!

Synes bare det er så merkelig, som jeg sier til folk i "real life" også: går det ikke an å bare svare greit og høflig?

Så det så!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste igjennom innlegget ditt nå.

Herregud! Snakk om å vri på ting.

Ser jo ut som om det nesten er om å gjøre å sette deg i dårlig lys...

DRIT i dem som ikke kan komme med høffelige svar.

Be dem dra inn på krangle;o)

Skrevet

? Noen spesielle du har i tankene?

Skrevet

Nå leste jeg også tråden din, og jeg hører til "klanen" som mener at man skal være glad for det man får, heller gjemme det bort og ta det fram når det passer. Men det skulle jeg klart å svare høflig på:-)

Jeg skjønner at man kan bli frustrert over hvordan folk uttaler seg her inne, selv om jeg ikke reagerte så veldig på svarene du fikk da... Kommentaren om svigerforeldre (generalisering) kunne vært utelatt, men ellers synes jeg ikke det var så ille for Dib å være:-) Man blir jo ganske hardhudet etter hvert!

Jeg er imidlertid veldig enig i at utrolig mange her inne er både uhøflige og utidige. Jeg har lagt inn noen få tråder selv innimellom, eller svart på ting, og har fått kommentarer og svar som har gjort at jeg fikk vondt i meg. Har vel ikke vært forberedt på å bli angrepet for meningene mine eller for et råd jeg har gitt, og har ikke forventet at det jeg har skrevet skulle provosere noen. Er ikke vant med sånt i det daglige liv. Uansett føler jeg at har lært mye om andre mennesker (og kanskje også meg selv) ved å være her inne...

Kjenner bl.a en person privat som er her inne, og hun kan si helt andre ting til meg enn det hun sier her. Hun kan snakke om et tema med meg og være enig i mine synspunkter, og i neste øyeblikk viser det seg gjennom svar her inne at hun mener noe helt annet. Hun er oppegående, høyt utdannet og jeg respekterer henne, så det er ikke en person jeg ville forventet slikt av. Men slik er det altså. Så jeg har vel fått en slags "klarhet" rundt at folk ofte bare jatter med i det daglige liv. Man kan ihvertfall ikke ta for gitt at folk alltid sier meningene sine face to face. Mens her inne kan det virke som skruplene forsvinner på et vis.

Hm, det var noen av mine betraktninger. Og nå er jeg nesten redd for å få kommentarer for dette og, hehe.

Ha en god natt!

Skrevet

Du spør om du er utakknemlig og du får et direkte svar på det. Hva er problemet?? Ikke alle som som er typen til å "pakke" inn ordene for at det skal høres best ut bestandig.

hadde jeg spurt om det, så hadde jeg vært svært glad for at jeg fikk et direkte og ærlig svar på det.

Skrevet

vet hva du mener...jeg vegrer meg for å poste ett innlegg her inne avotil...

Skrevet

Jeg har ikke svart på det innlegget, men er nok av typen som kan virke ganske krass her inne, men som egentlig er veldig hyggelig i virkeligheten =)

Grunnen er at jeg ikke gidder/ har tid til å sitte å skrive laaange svar der alle ord bli pakket inn i bomull.

Lett å misforstå hverandre når man skriver!

Skrevet

Dette skal jo være et forum for tips og råd - jeg er enig med deg - har også fått et par krasse fruer på nakken.

Men jeg tenker som så: Jeg er her inne for å be om råd - ikke slå ihjel tiden min. Derfor må man prøve å ignorere tullingene og fokusere på alle som svarer bra!

Dessuten er jeg enig i problemstillingen din - og jeg synes ikke du er utakknemmelig!:-)

Ha en strålende dag alle sammen!

Skrevet

Hva med å droppe slike innlegg, hvis du likevel ikke liker svarene til dem som er uenig med deg?

Folk svarer på forskjellige måter, og etter å ha lest den forrige tråden din, skjønner jeg ikke helt hva du reagerte så sterkt på...? Synes ikke du fikk så mange ufine svar, kun diverse synspunkter.

Skrevet

Jeg tror det er en blanding av flere ting, vet ikke om det gjelder deg men noen her inne er sååå utrolig hårsåre at jeg blir sjokkert noen ganger, andre tåler ikke at folk ikke er enige med dem og blir fornærmet om ikke alle har samme mening, noen er faktisk veldig krasse, non kan ha en dårlig dag o.l. personlig så vet jeg at jeg kan virke litt krass noen ganger, stygt å si det men noen ganger så gidder jeg bare ikke pakke ting inn i bomull for folk, jeg er ærlig og folk får ta meg som jeg er.. Selvfølgelig går jeg ikke inn for å være sur og dust hehe :) men er jeg totalt uenig med en person så skal jeg innrømme at jeg har vanskelig for ¨å holde kjeft. Når man er inne på et nettsted som dette så er det naturlig at man vil møte på personer som er veldig anderledes enn en selv, og når man legger ut inlegg så må man være klar over at man kan få svar man knskje ikke ville ha.

Når det er sagt så synes jeg det er latterlig med de som klarer å lage en krangel ut av ingenting og som vender og vrir på ting så saken blir en helt annen enn hva den var i utgangspunktet. SÅNT provoserer meg! og jeg synes at man skal kunne argumentere saklig for ting eller så får man holde fred... Jeg har ikke lest innlegget du snakker om fresten :)

Skrevet

Det er alltid noen som har behov og tror de høyner selvtilliten sin med å være nedlatende overfor andre.

Skrevet

skulle tru skravle har blitt rene kranglesiden he he he..

Skrevet

Har lest tråden din og ser ikke helt problemet ? De som svarer er ikke enige i det dus ier, men ingen var vel direkte nedlatende, synes jeg da. Når du spør direkte om folk synes du er utakknemlig så må du vel tåle at folk sier ja til det...

Er enig i at det er mye dritt slenging og usakligheter her inne, men ser det ikke i din tråd.

Skrevet

Er enig med deg. Jeg var ærlig og skreiv meninga mi her inne en gang, helt enkelg og greit. Det var rett før en person kom gjennom dataen og slo til meg...

Og når folk er nedlatende pågrunn av skrivefeil, hallo....

Skrevet

finner ikke tråden jeg... link?

Skrevet

Ojoj, leste innlegget du refererer til - hjelpes meg for en avsporing. Tror kanskje det er på tide at vi går et smilekurs her inne, lærer oss respekt for hverandre. Det ville ikke skadet om folk leste hele tråden før de svarte noen ganger heller...

Skrevet

Er det ikke greit å opfføre seg mot andre her inne som man ville gjort mot de in "real life"?! Tror det er mange her inne som IKKE har samme frekke/nedlatende/"perfekte" mor kommentarer/ovenfraogned holdning når de møter folk til daglig.DEt er synd det er sånn, og jeg må si det står respekt av folk som legger inn innlegg om de såkalte "forbudte" temaene her inne- for da ventes jo en overhøvling av en annen verden.

Man tror noen gnager at ALLE ANDRE MØDRE er perfekte og gjør AKKURAT de rette tingene HELE tiden- bortsett fra en selv....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...