Duracellgirl*prøver* Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 Og ettersom jeg skriver dette selv så skjønner dere at jeg er hjemme. Joda vi tok ctg registrering i 40 min... han ville jo ikke sparke.. men fin hjerterytme og endel kraftige kynnere ble registrert. Så målte de blodtrykk, som var helt fint. De målte også feberen på meg, jeg hadde da 37.7 De syntes også at pulsen min var vel høy etter å ha ligget i ro i nesten en time. De sjekket urinen og fant spor av protiner og loukoider(aner ikke hvordan man staver det) Så sjekket de bindet mitt, og der var det fostervann så da bar det inn til utvendig og innvendig ul. Vi måtte vente en time på å komme inn til ul, så da satt vi på balkongen å drakk saft og snakket litt med ei som var i fødsel.... åh fikk en tankevekker når jeg så riene hennes ta tak for fullt og hun hang delvis over rekkverket i 5 etasje... så tok de en ny ctg registrering på meg og fikk da se noen få spark. Lille tigergutt ligger helt i gjennomsnitt i vekst.. så han blir nok ikke like stor som storebror (3950 g) det var fint med fostervann også. Så ser hun på invendig ul, at jeg fortsatt lekker fra en lomme vann mellom babyens hode og livmorhalsen(altså den yttre fostervannshinnen) dette ble påvist i uke 34 også. Men nå kunne hun se tydlig aktivitet i lommen med vann.. altså at vann kom inn i lommen, og at det rant videre ut... men det er ingen store mengder så kroppen lager nytt vann fort nok til at de ikke kaller det for vannavgang. dermed ble konklusjonen: jeg er ikke fødende, ble sendt hjem i påvente av skikkelig vannavgang eller rieaktivitet.. ellers så var jeg hjertlig velkommen tilbake den 15 august kl 13 for igangsetting. Fikk flott oppfølling og de var kjempeflinke med oss. føler oss mye mer trygge nå.. herlig følelse. (de var skrekkslagne over at jm har latt meg gå 1 mnd uten kontroll nå pga ferie og at hun ikke har henvist meg til time på sykehuset når det ikke var noen som kunne ta kontroll)
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Synd at du ikkje va i fødsel! Men e jo ihvertfall greit å vite at no er alt sjekka og alt e ok=) Så de om du va moden? Eller så det ut som du kanskje ville gå til igangsetting? Lykke til!
kaur *har født!* Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Så fint at du fikk skikkelig oppfølging! Det tar på å gå sånn i uvisse... Håper det skjer noe snart!
Duracellgirl*prøver* Skrevet 7. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. august 2007 Jeg fikk helt fantastiske jm og leger de igår og nå gleder vi oss.. har tidligere gruet oss fordi vi fikk så dårlig behandling når vi fikk vårt første barn. Jeg spurte om legen kunne se om jeg varmoden,men det så hun ikke etter, var ikke vanlig å gjøre det før man bleskrevet inn i forbindelse med fødsel sa hun???? Men livmorhalsen min er 4 cm... aner ikke hva det vil si jeg da.. hun sa bare at det var normalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå