Gå til innhold

Hmmm... plutselig begynt å blø midt i p-pille brettet.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Brukt Loette p-piller i 4 mnd, hatt regelmessig mens hele tia, blødd på de siste 7 dagene i brettet. Har fungert bra. Men nå denne måneden her begynte jeg plutselig å blø en uke før enn det jeg skulle, ikke store blødninger, og i tillegg har jeg hatt litt menssmerter, og det har jeg ikke hatt før, etter at jeg fikk barn for 3 år siden... lurer på om det er flere som har opplevd sånn? Hva det kan være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har d. Brukte Trionetta før og måtte gå over til den dyre Loette. Jeg har hatt regelmesseig mens og lite menssmerter siden jeg begynte med p-piller da jeg var 17 år (30 nå). Begynte med minipillen da jeg fikk tilbake mensen 6 mnd etter fødselen. Så begynte jeg med Loette i januar. Siden da har mensen kommet akkurat en uke for tidlig hver gang, merkelige greier.. Så jeg hørte med legen min om det kunne være mulig at jeg måtte skifte p-pillemerke. Jeg begynte å tenke etter hvordan jeg tok pillen og fannt ut at det kunne være at jeg blødde for tidlig pga at jeg tok pillen for sent noen ganger. Fannt ut at dette stemte nå denne mnd. Tok pillen hver kveld i ti-tida, da gikk det bra uten for tidlig blødning. Så med trionettaen kunne jg glemme pillen en dag og ta den dagen etter uten noen blødning, mens loetten er mer sensibel for dette.

Skrevet

Ok, jeg har tatt pillen veldig uregelmessig, tatt den sent på dag mange ganger... så da er kanskje det gunnen da :) Da får jeg prøve å bli flinkere til å ta den på samme tidspunkt så får jeg se om det blir bedre :)

Skrevet

Å få mellomblødninger på p-piller og minepiller er ganske vanlig bivirkning. Mulig du må skifte merke for å bli kvitt problemet. Du kan jo se det an, om det bare var forbigående problem.

Jeg måtte bytte merke rett som det var da jeg brukte piller for mange år siden pga av samme problem, og fant ut at jeg ikke kunne bruke noen merker til slutt.

Skrevet

sånn skjer med meg innimellom også! Bruker microgynon 21 piller. Nå hopper jeg ofte over mensen jeg da, men noen ganger "presser" den seg gjennom :) Da er det bare å la den komme! Er en bivirkning på de fleste piller dette med småblødninger her og der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...