Gjest Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 Vi har malt huset i sommer, og skal skifte ut utelampene rundt på huset. Pr i dag har vi fire stygge 80-talls-lamper, type rundt veggfeste, liten arm ut fra veggen og så en stooor glasskule. Heldigvis er vi enige om at de skal skiftes ut, og så skal vi ha en utelampe til, i tillegg til de fire vi allerede har. Skal bl.a. ha to på verandaen utenfor stua, i dag er de på utsiden av stolpene og lyser på en måte utover, i det store "ingenmannsland", nå vil vi ha lampene på innsiden av stolpene slik at de lyser opp på verandaen. Har lett igjennom utvalget fra leverandørene som mannen min bruker igjennom jobben, og har funnet en som jeg (vi) tror vi liker. Hva synes dere? http://www.sg-as.no/index.php?pid=3&open_sub=3&opencat=Trio&showid=623520&lng=no
Mille** Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Der stod det bare produkter og så var det blankt....?
hostogharkheledagenlang Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 sory det kommer bare opp en side hvor det står produkter på siden, men det er blankt nedover.......... hva heter lampene?
♥MAMMA & LILLEGULL♥ Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 Ser ikke noe, blankt der.. grått..
Gjest Skrevet 6. august 2007 #6 Skrevet 6. august 2007 Æsj da.... Søren klype, sånt skjer alltid når jeg skal legge ut en link...... Ok, lampen heter Trio, helt nederst i listen over Exteriør-lamper, rett over der det står Bad, i listen til venstre...
Gjest Skrevet 6. august 2007 #7 Skrevet 6. august 2007 Prøv nå! Og trykk på den som heter Trio, helt nederst! http://www.sg-as.no/index.php?pid=3&open_sub=3&lng=no
hostogharkheledagenlang Skrevet 6. august 2007 #10 Skrevet 6. august 2007 De hvite og sorte syntes jeg var stilige jeg, men ikke de grå........ (håper ikke det er de du skal ha nå da )) Har dere ett nytt hus eller ett som er litt eldre da, for jeg ville ikke hatt de på ett gammelt hus, tror jeg da, men så er huset vårt 100 år da. Bare min ærlige mening altså )
Gjest Skrevet 6. august 2007 #11 Skrevet 6. august 2007 Noe av opplegget er at jeg veldig gjerne vil ha noe som ikke riktig alle andre har... Oppnår jeg det med denne lampen? Og skal altså ha totalt fem stykk rundt på huset. To på verandaen på ene tverrenden oppe, to på andre tverrenden, der er det terrasse og gangvei til garasjen, og en nede ved inngangsdøra. Håper å bli kvitt noe av 80-tallspreget...
hostogharkheledagenlang Skrevet 6. august 2007 #12 Skrevet 6. august 2007 jeg har ikke sett sånne lamper noe sted enda, de var kjempefine da. Hvilken farge har dere på huset da? Bare litt nysgjerrig da
Gjest Skrevet 6. august 2007 #13 Skrevet 6. august 2007 Flere? Har tenkt på den grå, ja.... Svart og hvitt blir liksom så hardt, synes jeg.
lego Skrevet 6. august 2007 #14 Skrevet 6. august 2007 Tja.... Vet ikke helt jeg.... Spørs litt på hvordan huset ser ut... Synes egentlig de var litt kule, men spesielle. Ikke alle hus som vil kle den type lamper tror jeg. Ville valgt svarte jeg da, men det er meg...
Gjest Skrevet 6. august 2007 #15 Skrevet 6. august 2007 Huset er et veldig vanlig 80-tallshus, med sokkel og hovedetasje, stolper som holder takutstikket over verandaen. Står i veldig skrått terreng, og med en drøss lignende hus rundt. Vil veldig gjerne at vi ikke bare skal være " et av de helt vanlige husene i rekken". Hele boligfeltet (digert!) består av hus fra omtrentlig samme periode. Huset vårt er mørkegrønt, en farge som heter grønn umbra, og med rød/brun/"gul" staffasjefarge.
Fredpåjord Skrevet 6. august 2007 #16 Skrevet 6. august 2007 likte trio, symphony og sonate, tror jeg, og ville også valgt trio i grå hvis det er stål som er grått. Men plastikk er jeg mer usikker på, da ville jeg måttet se lampen live i hvert fall. Men vet du hva, ha ha, jeg liker godt de lampene du bytter ut. Har hatt dem på mitt barndomshjem (bygget i 1969) og har dem på huset vi bor i nå (var der da vi kjøpte), de er, hvis det er de jeg tror det er, ikke å få tak i lenger, og på cc vest mente de at det er en høvik- lampe vi prater om. Vi har to slike utelamper og en som er annerledes , prøvde å få tak i en til slik at alle var like) Men jeg har sett mange harry kopier av høviklampene også, da. Er det litt bobler i glasset i glasskulen?
Gjest Skrevet 6. august 2007 #17 Skrevet 6. august 2007 Oh yes, det er bobler i glasset på glasskulene, ja. Du kan få tre stk av meg! Helt gratis!!! I de Trio-lampene er det stål - eller i alle fall metall, ja - plast er totalt uaktuelt! Hadde en lampe liggende på loftet også, eller lampa ligger der fremdeles, men glasskulen fikk en kamerat av mannen min. Han har også sånne lamper på huset, hadde knust en glasskule og fikk ikke tak i ny. Men jeg har altså tre komplette - gratis til deg... :-)
Fredpåjord Skrevet 6. august 2007 #18 Skrevet 6. august 2007 seriøst? Jeg tar dem mer enn gjerne, altså. Bor i Oslo, hvor bor du? Tusen takk, snille kakao
Fredpåjord Skrevet 6. august 2007 #20 Skrevet 6. august 2007 ok, vent litt da, jeg må lage en profil først.
Gjest Skrevet 6. august 2007 #21 Skrevet 6. august 2007 Æsj, det gikk jo ikke... Du har ikke profil, du... Ok, jeg bor på Hedmarken, men transport av tre stk lamper til Oslo kan nok ordnes... Skal på Ikea (Furuset) snart, men vet ikke riktig når, du kan jo evt. få bidra med noen kroner i "transportpenger". Dessuten har jobben til gubben Oslo-avdeling, og masse kommunikasjon mellom hovedkontoret her og Oslo. Kan ordnes!
Fredpåjord Skrevet 6. august 2007 #22 Skrevet 6. august 2007 ja, nå har jeg profil da. Men jeg er jo ikke sikker på om det er de riktige lampene. Kan du ta et digitalbilde og sende meg tror du? Kan man sende bilder på pm kanskje, eller så kan du jo få emailen min på pm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå