Kirsebæra Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 Jeg er (endelig!!!)) forlovet med samboeren min og vi planlegger å gifte oss i august 2009 og jeg har noen spørsmål... Hvordan er tradisjonene egentlig? Skal brudebuketten stå på bordet? Skal bruden ha strømpebånd som mannen tar av og kaster til alle mennene? Hvordan skal bordene stå? Hva koster ett gjennomsnittlig brullyp? Da tenker jeg på sånn ikke ta lån å sånn...ca 40-50 000? Og hva pokker betyr s.u?
Arb.ledig husmor Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Gratulerer med forlovelsen da... Kan ikkje svare deg på alt, for eg e enda ikkje gift (skjer neste sommer). Du kan lese litt om tradisjoner på ulike nettsider, selv har jeg kjøpt meg Ditt Bryllup i butikken, som jeg har hatt nytte av.. Du finner oss Ditt Bryllup på nettet. Jeg skal ikke ha strømpebånd, men det er jo noe dere selv vurderer hva dere vil ha.. Ang. brudebuketten, vet eg ikkje. Bordene kan du jo velge selv hvordan de skal stå ut fra hva som passer best til lokalet dere er i og hvor mange gjester dere skal bli. Tror ikke man kan si en pris på et gj.snitt bryllup, for det kommer jo an på hvor mange gjester dere skal ha, og hvor dere skal ha det. Men vi har regnet ca 1000 kr pr.pers (da er alt inkl.) S.U. vet eg ikkje ordrett hva betyr, men det "betyr" svarfristen...når gjestene må svare om de kommer eller ikke. Håper dette var til noe hjelp da...
Gjest Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 S.u. betyr Svar Utbedes... Gammel formulering, men i mangel av noe bedre så har man vel fortsatt å bruke den... Det står vel ofte S.u. fortrykt - i alle fall i kjøpte innbydelser - og så skriver man "innen + (dato) til tlf xx xx xx xx". Eller til mail, eller hva man vil...
grå :) Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 strømpebåndet er mer amerikansk. ikke så mye brukt herover har jeg inntrykk av vårt bord blir antagelig satt i en stor firkant, men det velger amn selv man kan vel beregne ca 1000 kr gjesten, men går veldig fint å gjøre det billigere. og dyrere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå