Gå til innhold

Dere som har født før termin...


silkeføre

Anbefalte innlegg

... startet fødselen spontant, eller var det noen kjerringråd som gjorde susen? Hadde vært kjekt å vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Umulig å si...Men jeg spiste masse kanel og la varme kluter på brystene den siste tiden. Men om det var den utløsende faktoren er jeg usikker på gitt...VAnnet gikk 5 dager før termin, men gutten kom først 2 døgn etterpå. Ble da satt igang ettersom riene kom og gikk - kom inn med tre minutters mellomrom mellom riene, og plutselig var de uregelmessige og sjeldne igjen...

Som sagt er det vanskelig å vite om kjerringrådene virker, men jeg tror nå at babyen kommer når den er klar! Men holder det motet oppe, er det jo ingenting i veien for å prøve forskjellige ting ;o)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hos meg gjor jeg ingenting,ingen kjerringråd eller noe.våknet halv ti på morningen da var slimproppen gått så begynte riene og var på sykehuset halv to på ettermiddagen og 18.16 var han ute:) kjempe fødsel uten noen forvarsler i det hele tatt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødde 11 dager før fødsel, og er 1.gangsfødende. Jeg spiste sterk mat to dager før fødsel og dagen før fødsel så gikk jeg og samboeren min en lang tur i motbakker. Tror nok det var den tur som gjorde susen. Vannet gikk den natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi lå i seteleie hun, og jeg var til setevending fredag 3 uker før tiden, søndagen kom hun. Jeg begynte med vondter etter vendingsforsøket, så jeg er rimelig sikker på at det var den som satte igang fødselen min ja... hehe, nå hadde jeg vonde kynnere en ukes tid før vendingen også, men tror det var vendingsforsøket ja... hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min staretet spontant. Jeg reknet med å gå over tiden for jeg gjorde det med den første også. Så denne gangen var jeg klar 4 uker før termin, men her går jeg enda, en dag igjen........ Sukk, så denne gangen venter vi veldig......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos meg startet fødselen spontant med at vannet gikk. Hadde ikke gjort noe spesielt på forhånd nei. Riene startet med en gang etterpå, så fødselen var i full gang i løpet av en halvtime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vannet gikk för riene startet. Brukte födselsforberedende akupunktur ca 4 ganger (?), tilfeldigvis spiste römmegröt 3 dager för...he he. Ellers tror jeg det var stress og overanstrengelse som gjorde at vannet gikk. Ikke å anbefale det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg monterte barneseng og klarte å sette den fast i soveromsdøra. Så da måtte jeg bare legge den på magen og løfte. To dager etterpå fødte jeg. men slimproppen hadde gått to uker før da, så det er jo usikkert om det hadde noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste en del kanelboller dagene før det startet. har liksom litt trua på at dette fungerte. var sikker på at jeg skulle gå over termin, men begynte å kjenne en del lørdag, og drev på hele natta med rier eller hva det nå var, hehe. trodde ikke det var det, men søndag kl 17.14 ble hun født:) Hun ble født dagen før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...