Gå til innhold

Noen som vil prøve å gi meg et svar??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke gått på piller siden november i fjor. Kan vel ikke akkurat karakterisere meg som en "prøver", teller ikke dager, men har regelmessig sex og håper på det beste:)

I mai tror jeg jeg hadde en SA, hadde utrolige smerter, spiste paralgin forte og lå rett ut i to dager... I juni kom mens en uke forsinket (pleier å ha 5 ukers syklus, da var den seks)...

Nå har jeg hatt regelmessig sex denne måneden. Har hatt noen tegn på graviditet; voksesmerter, trøtthet, irritabel, reagerer på noen lukter osv. Skulle etter 5 ukers-syklusen min hatt mens forrige torsdag, men mens har ikke kommet enda. Test er negativ i dag morges.

Hvorfor har jeg plutselig fått 6-ukers syklus?? ( har alltid hatt fem når jeg ikke har gått på piller) Kan jeg allikevel være gravid, eller er jeg sannsynligvis ikke det?? Blir så frustrert når jeg føler meg gravid, men testen er negativ... Og blir litt redd når kroppen min begynner å forandre sånn på syklusen uten å si fra;)

Takknemlig for alle svar:) Om noen har noen......:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Skjønner godt at det er frustrerende. Jeg har opplevd det samme i det siste - har alltid hatt sykluser å 26-28 dager, en sjelden gang 29. Nå de siste fire månedene (siden vi begynte å prøve) har jeg hatt en på 33 og en på 32. De andre normale. Jeg synes det er så rart at det blir slik nå - har det noe med at vi har begynt å prøve å gjøre? At el lar vente på seg fordi man stresser litt med alle symptomer og tegn? Jeg aner ikke... negative gravitester begge disse gangene, så tror ikke det har vært noe på gang heller.

Jeg må imidlertid si at det at du er trøtt, har murringer osv jo kan bety at du er gravid? Enkelte ganger tar det jo litt tid før testen slår ut. Sjansen er i hvert fall til stede!

Skjønner at du blir utålmodig men det er vel ikke annet å gjøre enn å vente og se... :)

Lykke til da!

Skrevet

Hei!!

Takk for svar... Utrolig godt å vite at dette skjer med fler... Begynte seriøst å bli redd kroppen skulle streike nå, jeg...;) Hehe...

Du har kanskje et poeng i forhold til stress ifbm å prøve, ja... Merker jo at i alle fall jeg er litt mer "på jakt etter" symptomer... Men tror disse er reelle... Men er nok som du sier, man får vel bare vente å se...

Mulig et dumt spm, men er ikke så kjent med disse gravid-greiene... Er det slik at testen muligens ikke slår ut etter forventet IKM?? Trodde den skulle slå ut nesten tidligere, jeg??

Lykke til du og!!!!

Skrevet

Hos de fleste vil testen slå ut ganske tidlig. Men hos enkelte vil ikke testen bli positiv før etter ikm, i sjeldne tilfeller flere uker etter. Årsaken er at noen har tidligere eller senere el i syklusen, det befruktede egget kan feste seg tidligere eller senere og produksjonen av graviditetshormonene kan være litt forskjellig fra person til person. Dette er visst sammensatte greier:)

Dette står på nettsiden pernille.info:

2. Hvor tidlig kan man teste?

Når et egg er befruktet graver det seg ned i livmorslimhinnen ca 6-8(-12) dager etter eggløsningen. Det begynner da umiddelbart å skille ut hCG, men det tar enda et par dager før nivået har blitt såpass høyt at det går an å påvise det i urinen. Med andre ord; de aller, aller fleste kan tidligst oppleve å få en positiv graviditetstest 8 dager etter eggløsningen, og senest omtrent rundt 16 dager etter eggløsningen. Det er mulig å få positiv test tidligere eller senere også, men det er ikke vanlig.

Noen graviditetstester reklamerer med at man kan teste opptil 5 dager før forventet mens. Vær oppmerksomme på at de med dette går ut fra en "lærebok-syklus" på 28 dager og med eggløsning på dag 14. (Les mer om sykluser her.) 5 dager før forventet mens kan altså "oversettes" til 10 dager etter eggløsningen - for de som har 28 dager lange sykluser og eggløsning på dag 14. Det er også viktig å huske at implanteringen er en variabel ting. To kvinner som har hatt eggløsning på samme dag kan faktisk oppleve å få positivt utslag på forskjellige tidspunkter dersom egget fester seg tidlig hos den ene og sent hos den andre.

Skrevet

Ja, og takk for lykkeønskningene dine også! Jeg trenger dem absolutt ... tar gjerne noen uker sengeliggende med kvalme også jeg altså, om det er det om å gjøre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...