Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnen min sier at barn som er arvelig disponert for astma og allergi ikke bør delta i babysvømming? Er det noen som vet noe om dette? Hun har hørt det fra noen som har hørt det fra noen. Men jeg ville tenke at babysvømming var bare bra, så nå ble bildet mitt av det litt ødelagt. Har dere hørt noe om dette?

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at klordunsten i basseng kan være astma og allergi fremkallende. Det er derfor lurt at det er god utlufting i basseng der det drives babysvømming. Her jeg bor er babysvømmingen i ett eget "lukket rom" eller bak glassvegger fra resten av bassenget, da det er i varmebassenget det fåregår. Og jeg tror ikke det er serlig god lufting..så jeg tror ikke jeg tør å ta med den lille på babysvømming der.

Det er sikkert ikke farlig hvis det bare er noen ganger,men babysvømming er vel gjærne over flere kvelder i en periode og da blir de jo utsatt for klordunst over litt lengere tid.. Har selv allergi og det er nok sikkert større sjangse for at babyen får det da det er arvelig i tilegg..= /

• 3 uker senere...
Skrevet

Tante barnet mitt var på babysvømming og hun hadde både hull i hjertet og astma. Hun er nå snart 7 år og hun er fortsatt i bassenget hver uke.

• 8 måneder senere...
Skrevet

Klor vann er ikke noe særlig for noen i det hele tatt, og jeg ville ikke tatt med barnet mitt på babysvømming om du vet det har allergier eller astma.

Iallefall dersom barnet har eksem, eller tørr hud, er det absolutt ikke å anbefale.

klor tørker ut huden ytterligere.

men det kan jo hende det foregår i et basseng uten klor, tvilsomt, men ..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...