Gå til innhold

Er det jeg som er streng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor lot Gullet på 19 mnd sove i bilen i dag. nevner at her var det 28 grader i skyggen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Til sitt forsvar sa hun at hun hadde vinduet åpent. Hadde ikke klart å få henne til sove i sengen så kjørte en tur til hun sovnet og lot henne sove til hun våknet i bilsetet!!!!!!!!!!!!

Jeg DRITER i at de gjor det med sønnen deres. Dette er min datter og i følge meg HELT uforsvarlig. Hvordan er deres pass av henne en avlastning for meg når jeg må bekymre meg for slike stunt????

Hva tenker dere om saken?

(for dere som ikke vet: jeg har en overengasjert svigermor som skal ha gullet hele tiden og alt som sjaldt for hennes sønn (gullet sin far) gjøres likt i dag med gullet... hmmm tidene forandrer seg og forskning er ikke et tema hos henne for å si det sånn....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis bilen stpd i skyggen og dørene var åpne hadde det vel vært det samme som å trille en tur, og parkere den i skyggen og la ungen få sove til hun våknet.

Men hvis bilen stod i solen med et vindu åpent?? Eeee, nei!!!

Skrevet

Enig med AneB. Såfremt bilen stod i skyggen, så ser jeg ikke problemet.

Skrevet

Ikke skygge på uteplassen og kun vindu åpent....

Skrevet

DA er det uakseptabelt, ja! Det blir for varmt, kan jo bli direkte farlig, det da.

Be svigermor sette seg inn i bilen for å sove selv, og la henne sitte der, fastspent i sele og sove i så mange varmegrader, med solen skinnende rett på.....

Skrevet

Hvis ikke bilen sto i skyggen, hadde jeg også blitt en Crazywoman!!!

Leste akkurat om ei som hadde tatt livet av ungene sine på den måten, hun hadde ikke barnevakt, og ungene satt i bilen mens hun var på jobb i mange timer. I den artikkelen sto det at bare noen minutter er nok, det er kjempefarlig!

Skrevet

Hadde det vært mitt barn hadde jeg ALDRI latt henne være barnevakt mere. Svigers her får ikke være barnevakt pga veldig ulikt syn på hva som er trygt og ikke.

Skrevet

I know. Holdt på å "rable" for meg....

Skrevet

En barnefar jeg kjenner, stakk innom butikken i overskyet vær han, når barnet lå og sov i bilen. Han hadde oppsyn fra butikken over bilen, men så kom politiet, 4000 kr i bot. I norge er det IKKE lov å forlate et barn alene i et kjøretøy, UANSETT hvor det står, hvordan været er, hvilke temperaturer det er osv. Han fikk dessuten skikkelig kjeft av politiet !

Alt fra kidnapping, til overhetelse til til til kan skje. Jeg hadde nok kanskje ikke aaaaldri latt henne passe igjen, men jeg hadde latt hennes sønn, og ikke DEG, snakke med henne for å forklare at slike stunts er bare ikke akseptabelt, og at dersom noe videre likt fra dette skjer, vil hun vurderes om hun blir brukt som barnevakt igjen !

Gjest thricane
Skrevet

eneste som er greit når det gjelder å sove i bil, er at en voksen er der sammen med ungen..synes jeg.

har aldri latt guttungen sove alene i bilen, kommer heller aldri til å gjøre det. uasnett vær eller hvor trøtte de måtte være.

Skrevet

Helt uakseptabelt, barn dehydreres utrolig fort og det er tilfeller av at barn har dødd etterlatt i bil i andre land.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...