Gå til innhold

Navelen til babyn i en boks til minne eller søpla?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer..............selv har jeg kastet i søpla til mine barn men bet meg merke i at det er mennesker som sparer på disser??

Er det noen som gjør det så lurer jeg veldig på HVORFOR?

Det er jo dødt hud.....?

Trenger en forklaring ,for ved tanken nå blir jeg uvel så hjelp meg å forstå dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne ikke tenke meg aa spare paa den. Iiiiikkk

Skrevet

Det er en skorpe! Jeg kastet den jeg. Kan ikke skjønne hvorfor man skal spare på en skorpe..... Skal man be om å få med seg navelstrengen hjem på sprit også da lissom?

Skrevet

Ja, den ligger i en boks sammen med avklipte tånegler... ;)

Det er visst også mennesker som tar vare på morkaka..

Skrevet

Raspet den opp og brukte den som krydder på morkaka, da vi åt den noen dager etter fødselen! Nydelig!

Skrevet

faktisk så var det samboeren min som vil ta vare på navelen..syns det er litt ekkelt selv, men den er godt pakket. hehe.

Skrevet

Helt ærlig, husker dette kom opp på skravle for lang tid siden og mange gjorde det. I tilegg tok jeg opp dette med ei venninne og det viste seg at hun også gjorde det.............. eh......fortalte hun meg etter lang tid etter jeg hadde kastet fra meg masse med æsj,dritt ukkkkk......=)

Skrevet

Det eneste jeg har spart på er tennene etterhvert som de har løsnet:-)

Åja, visst har jeg hørt om dem som sparer på både navleskorpe og graviditetstesten. Corny, spør du meg. Men det er mulig mange tenker det samme om meg som samler på tennene til 6 åringen min:-D

Skrevet

Tenner faller vel mer normalt, med tanke på alt man får kjøpt av tann bokser på gullsmeden- jeg tenker da "navleboksen" av sølv he he he he he

Skrevet

Hadde nok ikke solgt like bra, nei:-D

Yakk!!

Skrevet

hehehe.... Nei, den falt det meg aldri inn å ta vare på.

Jeg har derimot tatt vare på tråden (cerclage) som var rundt livmorhalsen min den tiden hun lå i magen. Den har tross alt reddet livet hennes.... Legen som fjernet den på sykehuset puttet den inn i en sånn liten plasbeholder. Denne har jeg festet i boka hennes :o)

Sikkert noen som synes det er snålt også..... en grønn hyssingstump...hehe ;o)

Skrevet

IKKKKKKK! Det er jo en skorpe? ISJ. iI søppla med den.

Skrevet

Hæ, er det noen som sparer på navleskorpen???

Syke syke mennesker!!!

Skrevet

kvalmt....

Tar hverken vare på morkaken, navlen, tenner eller annet som faller av kroppen til mine barn..Måtte i tilfellet være en hårlokk.

Skrevet

jeg har tatt vare på den. Hvorfor? Nei, si det. Det føltes bare riktig... Gjennom den fikk de all næring...

Men hvis du blir uvel ved tanken ville jeg vel ikke ha brukt tid på å fundere på dette...

Skrevet

Bruker ikke mye tid på å spørre om dette skjønner du. Men lurer, altså store kutt og slikt, blir skorpa tatt vare på eller hvordan gjøres det etter amming.......

Poenget er at det faller ikke i god munn hos meg og jeg lurer i håp om at noen kan gi meg et svar slik at jeg klarer å forstå.

Skrevet

Søpla... urk, navlestumpen var ekkel, så ekkel at mannen måtte plukke den opp og hive den, jeg hærtes ikke!

Skrevet

det blir ikke helt det samme med store kutt nei, for meg er ikke navlestrengen bare en skorpe, men navlestrengen. Hadde de brekt noe og brukt gips hadde jeg nok tatt vare på det også.

Men dersom ikke det faller i smak hos deg så gjør du da som du vil! Det er rett og slett bare en ting der er delte meninger om.

Skrevet

Navlestreng er navlestreng. Det som er igjen etter at de har klippet bort navlestrengen er en skorpe!

Ser du på den ofte?

Skrevet

Det er jo derfor jeg spørr, for å få en forklaring på hvorfor noen gjør det. Ikke værre enn det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...