Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 Gutten min er blitt 5 mnd. nå og han er jo bare så nysgjerrig=) Vi bruker bagen enda. Pleier og bære han litt når vi er ute å går tur så han får sett litt, så sovner han etterpå, eller han ligger våken i vogna og leker. Men nå når han ligger helt flatt så har han begynt og løfte hode og nakken. Skal bare opp å se! På bagen så er ryggen slik at jeg kan sette den opp ett hakk, men det blir for høyt for hanenda, så jeg bygger opp med tepper bittelitt å så får han sitte sånn en liten stund.. Men dere andre som har rygg i bagen. Brukte dere den noen gang? Eller bytta dere bare over til sportsdelen når de begynte å bli såpass store at dem ville opp å se? Han har enda en del cm. før han har vokst ut av bagen, så hadde jo håpet å få brukt den en liten stund til hvertfall.. Når byttet dere til sportsdel? Å var det fordi dem vokste ut eller fordi dem ble for nysgjerrige å ikke ville ligge hele tiden? Å jeg vet at han ikke skal sitte ordentlig oppreist før han setter seg opp selv.. Men litt er del vel greit at han sitter? Eller det blir jo ikke sitte da, mer ligge litt høyt med ryggen..=)
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Vi byttet når han var 5 mnd av samme grunn som deg....han var, og er, så kjempe nysgjerrig og syntes slettes ikke det var noe stas å ligge i en bagvogn lenger. Var masse skrik osv...etter at vi byttet koser han seg gugg i hjel på trilleturer. Vi hadde ikke rygg i bagen og hadde vi hatt det ser jeg ikke noen vits med å benytte den, da er det like greit med sportsdel, synes han sitter bedre i den enn å bli bygget opp i en bagvogn. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Jeg syns heller ikke han sitter så kjempebra i vogna, derfor han ikke sitter så ofte, men heller blir bært.. *tungt*.. Så kanskje greit å bytte snart da. Takk for svar=)
PopUp Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 Samme her... Hun er straks 5 mnd og vi byttet igår...
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #5 Skrevet 7. august 2007 Flere som vil fortelle? Har prøvd sportsdelen i dag.. Huff.. føler tiden går så fort, syns også det er tidlig å bytte ved 5 mnd. alder.. Men må jo tenke på at gutten min begynner å bli stor å vil se hva som skjer..=) Man kan dem "sitteligge" litt ved den alderen?
Labbetøs Skrevet 7. august 2007 #6 Skrevet 7. august 2007 Jeg kommer fra en familie med en god del ryggproblemer, så jeg er nok litt "hysterisk" når det kommer til slikt som dette. Eller, hysterisk vil jeg ikke kalle det. Men jeg vil gjerne "følge boka". Jeg har akkurat byttet til sportsdelen nå for tre dager siden, og snuppa mi er 7 mnd. Hun var veldig nysjerrig og likte ikke vogna så godt den siste perioden, men det får heller bare være. Da brukte jeg mei-tai istedet en periode. Jeg valgte å begynne å bruke sportsvognen nå siden hun selv kan sitte alene og leke på gulvet. Hun reiser seg opp selv dersom hun får dra i babygymmen eller en hylle elelr noe, og sitter helt støtt alene. Men uten å dra seg opp etter noe så klarer hun ikke reise seg selv enda, så derfor ligger eller sitteligger hun mest i vogna enda. Kan sportsvogna de legges helt flatt? I såfall kan du jo bare la hen ligge i den? Den er ikke så tett så hn vil jo se ganske mye mer enn i bagen selv om han ligger flatt?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #7 Skrevet 7. august 2007 Ja, den kan legges helt ned..=) Men jeg er også ganske redd for ryggen hans, og vet det at bytter jeg, så er det ganske lett å sette den opp på første hakket (som er ganske lavt da, han ligger mer enn han sitter uansett), hvis han blir veldig nysgjerrig.. Så jeg tror jeg holder meg til bagen i hvertfall 1 mnd. til. Mye kan jo skje på den mnd.! Takk for svar=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå