Gå til innhold

Hvilket bilsete har dere kjøpt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvorfor? Har ikke kjøpt enda, og er egentlig ganske grønn på dette området, så håper dere som har gjort litt research på bilseter gidder å svare ;-)

Det viktigste kriteriet er selvsagt sikkerhet....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akta Graco Autobaby || med base. Pga den scorer bra i test, og er lett å bære med seg rundtom.

Skrevet

har kjøpt akkurat den samme som hun over:)

Skrevet

maxicosi cabrio fordi:

-den har vi god erfaring med fra før

-den er ikke så bratt i ryggen som f.eks den nevnt over her

-den er lett å feste

-denkom best ut i testen

-den kan med adaptere brukes på understellet til quinnys vogner

Skrevet

har kjøpt maxi-cosi med isofix base..

Skrevet

Har samme som hun over:)

Har prøvd den og babyer sitter ikke bratt, så tror jeg blir fornøyd md den:)

Skrevet

maxi cosi cabriofix med base - rett og slett fordi den var best i test! :)

Skrevet

acta graco logico s. med base. mulig babyen sitter litt for rett opp og ned i stolen men det er heldigvis en sånn skrusak på basen som gjør hele stolen vippes endel bakover når man skrur så blir det ikke bratt i det hele tatt. kjempefornøyd;)

Skrevet

men ville egentlig ha maxicosi da..... liten, lett og best i test. men så falt valget på den andre fordi man kunne skru stolen bakover så babyen fikk ligge litt lenger bakover.

Skrevet

Maxicosi cabriofix her også, med base. Har hørt mye positivt om den fra søstrene mine, og den kom ut som best i test. Veldig lettvint med basen, så slipper man å styre med setebeltet for hver gang man skal ta setet inn og ut:)

Skrevet

Vi har kjøpt maxi cosi cabrio..

Var veldig fornøyd med det setet til førstemann, og synes det er både praktisk og enkelt og montere.. Dessuten så tror jeg det kommer godt ut i test, hvis jeg ikke tar helt feil..

Skrevet

Vi fikk maxi cosi cabriofix i gave og kommer til å bruke det. Det er ett av setene som kom ut som best i test :)

Skrevet

Har også kjøpt den, den ser ut til å være perfekt for våre behov.

Skrevet

Britax besafe eller noe sånt. Opp til 13 kg. Fordi:

- virket lett og grei å bære med seg

- virket god å sitte i

- fin støtte til hode på begge sider

- mulighet for å justere opp hodestøtten etter hvert som barnet vokser.

Skrevet

hakke kjøpt ennå, men det står mellom maxi cosi cabriofix med base eller akta graco logico s..;)

er disse for nye til at man kan få kjøpt dem brukt??

Gjest Ut på tur
Skrevet

Maxi Cosi fordi vi syntes den var funksjonell, og lett å bære. Etter vi hadde kjøpt den kom den også ut som den beste i en av barnestol testene. (tror det var NRK sitt FBI som hadde testen jeg)

Skrevet

Acta Graco logico s her også (base hører med)

Fordi:

- kommer godt ut i tester, kåret til beste kjøp

- enkelt å bruke (samme system som maxicosi)

- god støtte for babyen over alt (også rundt hoftene)

- lett å bære med seg

- får kjøpt understell til hvis en ønsker

- lett å holde rent samt ser pent ut

- ca 1000+ kr billigere enn maxicosi

Når det gjelder hvor bratt setet blir kommer det også litt an på bilen din - forskjellige vinkler på baksetene!

Når det er sagt så er vårt ikke i bruk enda, men har i alle fall hørt andre som er veldig fornøyd med det, og håper og tror at vi og blir det =)

PS: til anonym over her: det anbefales ikke å kjøpe bilseter brukte av sikkerhetshensyn (med mindre det er av familie eller noen du kan stole 100% på).

Skrevet

noen som vet hvor mye logico s veier? (bare stolen, ikke basen heh..)

Skrevet

Vet ikke antall kg, men det er i alle fall ett av de letteste - veier kanskje 0,5 - 1 kg mer enn maxicosi.... hvis det var til noe hjelp =)

Skrevet

acta sitt babysete er bratt og skal være det. De ahr funnet ut at om babyen sitter rettere i ryggen vil e evt kollisjonssmell ha jevnt trykk over hele ryggen. Om man bruker ett sete som gjor at babyen ligger mer kommer hele trykket på skuldrene som ikke er så bra mtp at man blir maaange kg tyngre da det bråstopper i høy fart (70km/t)

Skrevet

Jeg har kjøpt acta graco logico også....

Skrevet

Jeg har kjøpt Britax siden jeg har kjøpt Teutonia vogn med adapter så jeg kan bruke understellet til setet.

Skrevet

Acta Graco logico s her også (base hører med)

Damen i butikken sa dette var det beste + alt det positive jeg har lest og hørt gjorde valget lett :D

Fikk det i pene farger også grå og mørk grå (lett å holde rent) :D veldig fornøyd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...