Gå til innhold

Hva sto det i deres fødselsjournaler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sendte brev om at jeg ønsket kopi av mine fødselsjournaler - og ble skuffa da jeg skulle lese dem.

For hva sto det der??? Sto klokkeslettet jeg kom inn - thats it!! Trodde det skulle være litt detaljer om hva som skjedde under fødselen jeg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, jeg hadde flere sider med skriving jeg, og kom aldri i aktiv fødsel engang.

Tror fødselen din var litt for kjedelig til at de gadd å skrive noe jeg, ha ha ha :o)

Skrevet

Fikk den med meg da jeg reiste hjem fra sykehuset, trodde det var normal praksis. Ellers så stod det at jeg hadde elektiv sectio (planlagt ks), hvor mye blod jeg hadde mistet, og apgar score.

Skrevet

Ha ha ha - må være noe sånt ;o) Synes det skjedde veldig mye jeg da men....sikkert ikke spesielt nok.

Men ville for alt ikke gjennomgå det du gjorde - grøss og gru :o(

Skrevet

Jeg fikk utdelt 3 sider med all data da jeg ble skrevet inn (rier pr min, styrke, åpning, hvor moden jeg var osv), tidspunkt for vannavgang og så en lang remse med fremgangen i fødselen, dvs anvisninger for hvordan hodet lå ifht "utgangen" og hvor stor åpningen var på tilsvarende tidspunkt (tegninger liksom). Der var også fylt inn tidspunkt for smertestillende, badekartid og akupunktur. Og kulminerte seff i fødsel, kjønn, størrelse, tidspunkt osv. Og til sist en side over "status" på placenta, barn, sying osv.

Gjest thricane
Skrevet

hadde komplikasjoner pga hellp, så jeg fikk en del sider. fikk også oversikt over blodprøvene og resultatene, som var ganske mange.stod alt fra klokkeslett, størrelse på baby, apgar score, blodukker til guttungen, tidrom vi var der, hvilke prøver og når, resultater, sammendrag fra lege ang diagnose, ul og dette beltet (kommer ikke på hva det het) tilstand, både hvordan de så det og hvordan jeg opplevde det, som smerter i mage osv. hm... det jeg kommer på i farta.

Skrevet

Da jeg dro fra sykehuset fikk jeg med flere ark som viser forløpet i fødselen. Hvor mange rier, hvor sterke de var, når jeg fikk lystgass, når jeg gikk opp og ned fra badekaret, når jeg spiste, drakk, havna på operasjonsstua for akutt ks, hva morkaka veide, EVERYTHING!!!!!

Skrevet

Det var noe sånt jeg ønsket meg...

Skrevet

Hmmmm - morkaka sto det ikke et kvekk om. En jordmor av få ord var vel det jeg hadde.

Skrevet

De er lovpålagt å journalføre alt som skjer... Helsetilsynet gir ofte advarsel på for dårlige journalføringer. Ring de og spør du, det skal og bør være mer på deg!!!!

Skrevet

kan ringe og spørre, men om det ikke finnes mer er det ikke så mue å gjøre med det nå :o(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...