AneB Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 Leste i en annen tråd her noe sånt som at "svigermor spurte om hun skulle kjøpe et armbånd til dåpen, kan jo ikke akkurat si nei" Da lurer jeg på om jeg er frekk eller utakknemlig, for jeg pleier nemlig å si "nei, det har hun ikke bruk for, men hun trenger ......." Har inntrykk av at folk syns det er kjekkere å gi gaver man faktisk bruker enn noe som bare blir liggende, og må helt ærlig talt si at jeg hadde blitt litt småsnurt hvis noen sa "jada, bare kjøp armbånd" og så syns de det var en latterlig gave som aldri ble brukt!
så var vi 4 Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 hehe det gjør jeg og, aner ikke hvor mange som sier de vil kjøpe ditt og datt og ALLE vil kjøpe det samme Nei her spør folk som regel hva vi trenger og hva han eventuelt ønsker seg som han leker mye med etc.
Gjest Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 Jeg pleier også å si ifra om ting jeg synes det er kjekt å få, både til gutten vår og når det gjelder gaver til oss voksne. Hater å få fine ting vi ikke har bruk for. Men når det er sagt, så er det jo enkelte som nekter å kjøpe det en ønsker seg da
Carnivale Skrevet 6. august 2007 #5 Skrevet 6. august 2007 Hvis folk spør, så svarer jeg ja...folk spør gjerne "er det noe hun trenger" eller "vi tenkte å kjøpe en blabla, er det greit?". SIkkert litt fordi jeg har blitt så irritert på at enkelte ALLTID må ha med en eller annen tullete gave, og drøssevis med plastleker med blink og lyd...men, det fungerer jo. Nå får vi svært sjeldent ting vi ikke trenger eller vil ha, og har huset befriende fritt for store leker i plast m/batteri!
Tommage♀♂ Skrevet 6. august 2007 #6 Skrevet 6. august 2007 Da vi skulle døpe minsten kom alle og spurte hva han ønsket seg. Jeg svarte som sant var at vi ikke var så glade i sølv som blir stående og støve ned i et skap, og foreslo litt mer praktiske ting, uten å komme med eksempler. Fikk da beskjed av mamma at jeg var utakknemlig og frekk, og at min søster hadde ringt fortvilet og lurt på hva hun skulle kjøpe, siden jeg ikke ønsket sølv. Herregud, skal jeg lyve liksom? De spurte jo!
Gjest Skrevet 6. august 2007 #7 Skrevet 6. august 2007 Enig så enig. Sølv er "ut". Hva skal de med 8 små teskjeer i sølv? Hvem aner hvordan smaken har utviklet seg til de blir voksne?
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 6. august 2007 #8 Skrevet 6. august 2007 Sier også ifra hva vi vil eller ikke vil ha til barna. Og det en her sa med sølv så sa jeg bestemt ifra at noe sølvbestikke vil vi ansolutt ikke ha. Fikk barnebestikk i sølv til dem, men det synes jeg er greit=) (hater sølvbestikk selv)
Diva Muffin Skrevet 6. august 2007 #9 Skrevet 6. august 2007 Det var nok meg som ikke vil si nei til svigermors armbånd Jeg er nok litt overhøflig i enkelte situasjoner.. jeg gikk f.eks gjennom babyklærne våre i går, og fant ut at hun fikk hele 8 rosa kjoler i gave da hun ble født.. Ikke en eneste av dem har blitt brukt, men nesten halvparten kom med byttelapp.. Dårskap fra min side! Heldigvis bor svigermor en god båttur unna, så det er ikke snakk om at hun velter inn døra hver dag Men den historien hvor armbåndet plutselig dukket opp i bleien til ungen kan kanskje bli nevnt for henne, så kanskje hun tar et hint, hvor godt det enn er pakket inn...
AneB Skrevet 6. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 6. august 2007 Andariel, du må bli litt kvassere i kantene hehe
AneB Skrevet 6. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 6. august 2007 Kan ikke skjønne at det er frekt å si fra at man helst ikke vil ha sølv, og kan heller ikke skjønne at folk har lyst å gi bort ting som mottakeren har sagt fra at bare kommer til å støve ned i et skap!! Man kan jo ikke gi bort eller ønske seg alle mulige sølvgreier bare fordi det er tradisjon heller!
Gjest Ultemecia&Mikrovampyren Skrevet 6. august 2007 #12 Skrevet 6. august 2007 Jeg har sagt ifra ti lalle som vil gi noe at vi trenger ting som kan vare litt, brukbare ting o.l armbåndet vil vel snuppa mest sannsynlig rive i to - som hun har gjort med flere av mine anheng. Jeg syns man skal kunne si i fra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå