LadyLuck & Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 Har en liten en på 7mnd som nå bare har ett til to flaskemåltid pr.dag, og resten mos el.ligngnede. Gir han mme til maten, men lurer på når jeg kan begynne å gi ham vanlig melk istedenfor.
Gjest Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Det anbefales vel å vente til nærmere året, fordi kumelk kan hemme kroppens opptak av jern fra maten han spiser. Det er bedre å gi yougurt eller annen syrnet kumelk til å begynne med, for det hemmer ikke jernopptaket like mye....men ikke sikkert babyen din liker det da
LadyLuck & Skrevet 6. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2007 om jeg koker kumelk da? Syns det er så slitsomt med MME hele tiden.
Gjest Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 Jeg tror ikke det hjelper Men hva med å bruke sånn grøt med melk i, da får kanskje barnet nok uten å måtte drikke så mye mme?
meg & to små vampyrer Skrevet 6. august 2007 #5 Skrevet 6. august 2007 12 mnd er det vel for vanlig mek Vi gir bår litt cultura naturell, det liker han og han reagerer ikke med løs mage heller:)
LadyLuck & Skrevet 6. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. august 2007 han får grøt med melk o.l men uten drikke til nekter han å spise, får han ikke til å drikke vann heller
Gjest Skrevet 6. august 2007 #7 Skrevet 6. august 2007 har du prøvd juice? knøttet digger juice blandet m/vann
LadyLuck & Skrevet 6. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. august 2007 har ikke helt turd dette runnet sukkernivå. Han sliter litt med hard mage til tider, så vil også finne en løsning somkan hjelpe litt på dette også
Gjest Skrevet 6. august 2007 #9 Skrevet 6. august 2007 sant, juice er ikke bra for hard mage. du kan jo se om han liker kultura uten smak da...eventuelt blande med litt vann hvis det blir for sterkt?
LadyLuck & Skrevet 6. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 6. august 2007 føler meg som den "syte kjærringa", men har ikke peiling på så små, gi meg noen på 3 til 9 og jeg har full kontroll. Og så er han jo førstemann også. Finnes det juice beregnet på små, har hipp eller noen noe silkt?????
meg & to små vampyrer Skrevet 6. august 2007 #11 Skrevet 6. august 2007 en mild juice (uten tilsatt sukker =definisjonen på juice) går sikkert bra. Eplejuice f.eks? Cultura naturelle er ikke uten mak forresten, bare uten tilsatt sukker. Smaker godt:) Vann drikker han det? Vann skal vel være føstevalget ved siden av mm og mme til de små.
meg & to små vampyrer Skrevet 6. august 2007 #12 Skrevet 6. august 2007 tips til å få han til å like vann: kok tørkede aprikoser og gi ham kokevannet. Smaker godt. Etterhvert bare blander du ut med mer og mer vann:) verdt et forsøk:)
LadyLuck & Skrevet 6. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 6. august 2007 det er skjeldent vi får i han vann, kun på skikkelig varme dager. Alltid vært litt skeptisk til søt drikke på flaske. Oldemoren ville gi ham cola på flaske, da fikk hun kjeft da.
meg & to små vampyrer Skrevet 6. august 2007 #14 Skrevet 6. august 2007 Men er jo forskjell på drikke som er naturlig søtt (i små mengder selvfølgelig) og tilsatt sukker da. Og melk, vanlig, er jo også ganske søt altså... så da er jo ikke det så mye bedre.. Jeg mente som en liten overgangsperiode for å få ham til å like det som jeg mener er best som tørstedrikk, nemlig vann.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 6. august 2007 #15 Skrevet 6. august 2007 Det finnes jo små flasker med babyjuice (fra Nestlé tro?) som du kan blande i vannet, da smaker det bedre vil jeg tro.
Gjest Skrevet 6. august 2007 #16 Skrevet 6. august 2007 he he, cola er jo å litt vel søtt da Ellers har vi begynt å gi juicen på kopp (uten tut) og det synes knøttet er kjempegøy...men det blir litt søl da.
LadyLuck & Skrevet 6. august 2007 Forfatter #17 Skrevet 6. august 2007 allt blir jo søl i denne alderen. Men de er jo søte da. Her en dag oppdaget han utstyret sitt, holdt på å le meg skakk. Rev og slet, som om det ikke skulle være der, og klarte jo da selfølgelig ikke skjønne hva som gjorde vondt. Så det neste er vel hendene i bleien etter han har gjort sitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå