Stratos med 3 barn Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 Forrige fødselen min gikk ikke helt som den skulle og det ente i haste snitt. Under fødselen hendte det en masse som ingen ville prate med oss om den gang.... Nå skal vi snart ha en til og vi fikk beskjed om å møte hos ahus til samtale, slik at man skulle unngå det samme en gang til. Jeg hadde store forventninger til denne samtalen i dag, men det hele var skuffende! Det eneste overlegen kunne si var at denne gangen skulle det være en erfaren jm på jobb. Vi spurte om han virkelig kunne garantere det og det måtte han jo til slutt innrømme at han ikke kunne, men vi ville få den mest erfarne på jobb (vel, det hadde vi sist også). Også ville han ikke prate om hva som skjedde sist..., men det ville for all del ikke bli slik nå....?!?!... Dere som har lignende opplevelser, hva gjorde dere? Råd og erfaringer mottas med STOR takk!
Bella Swan Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Jeg hadde også fødselsangst da jeg skulle ha nr2. Fødsel nr1 var veldig lang og hun ble tilslutt tatt med kopp. Hun var veldig lita,2880g. Nr2 er jo vaneligvis større så jeg var livredd at nr2 du skulle bli større og sitte bom fast. Jeg hadde en veldig omsorgsfull jordmor som tok meg på alvor. HUn fikk tak i fødselspapirene mine fra første fødsel så vi gikk gjennom, jeg fikk 2 ekstra ultralyder for å følge med hvor stort barnet var og jeg fikk kur 6 dager før termin. Jeg fikk egentlig alt jeg kunne ønsket meg. Og fødselen med nr2 gikk som en drøm. Går du til jordmor? såfall bør du fortelle henne om angsten du har. Lykke til.
Fire småtroll Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Har desverre samme erfaring som deg, legen ikke særlig interresert i å høre om mine tanker i forhold til forrige fødsel, mente det bare var tilfeldigheter og at det var helt usannsynlig at det ville skje igjen. Ta kontakt med jordmor er det beste tipset jeg kan gi, og prat med fastlegen din, begge kan yte litt press mot gynekologen(e) på sykehuset. Men desverre er det ofte en "konkurrase" mellom personalet på sykehuset og alle skal ha rett og ingen gi seg.. Men en jordmor pleier ikke ha problemer med å snakke om tidligere opplevelser og gi råd om hva du kan gjøre selv for at ting skal bli anderledes denne gangen. Forhåpentligvis klarer de få gjennom at du skal ha en samtale til, kanskje med er jordmor eller lege som har spesialisert seg på oss med traumatiske opplevelser, de finnes nemlig! Ønsker deg masse lykke til.
BettyBoob Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 uff, så dårlig! Jeg hadde en litt dramatisk fødselsopplevelse selv og ønsker samtale med sykehuset neste gang jeg skal ha barn. Jeg synes du skal ringe og klage og forlange å få prate om det som skjedde sist jeg!! Husker jeg var rimelig "pissed" da en totalt fremmed gyn dame kom til meg noen timer etter fødselen og bare sa : ja, dette var jo ikke særlig dramatisk!! Jo, det var det for meg! Og hun hadde ikke vært med på fødselen engang! Det var to andre leger!! Gutten min ville ikke langt nok ned i bekkenet og de fikk til slutt dratt ut med tang en ikke pustende baby som de løp ut med etter to mislykkede vakum forsøk! Jo, det var dramatisk! Dumme ku av ei dame....
Stratos med 3 barn Skrevet 6. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. august 2007 De har dessverre den holdningen at så lenge sønnen min overlevde uten varige skader er det greit. Da gikk fødselen bra! De forstår rett og slett ikke hvordan jeg har det i dag og er ikke interessert i å vite det heller. Går til jm, men hun er på hs og ikke sykehuset. Jm min er fantastisk på alle måter, men kan jo ikke si noe om hva som vil skje på sykehuset neste gang vi kommer.....
Gjest Skrevet 6. august 2007 #6 Skrevet 6. august 2007 Jeg har også veeeeldig dårlig erfaring med overleger og lignende på sykehus, men jeg fikk veldig god oppfølging etter fødselen min av overjordmora der jeg fødte. Jeg mistet veldig mye blod, og hadde kanskje vært skremt av opplevelsen om jeg ikke hadde fått en flott gjennomgang og forklaring før jeg reiste hjem...men det var av jm da. Du burde kunne be om en samtale med jordmora som er sjef over føden, for de har gjerne noe sånt, i stedet for ansvarlig lege.
Reveenka Skrevet 6. august 2007 #7 Skrevet 6. august 2007 På Ahus har de en gruppe jordmødre som har samtaler/planlegger fødsler for gravide med fødselsangst. Du kan ringe fødeavdelingen (N-12) og be om en samtale, de er veldig hyggelige og min erfaring derfra er god. Da kan man også be dem ta med det skjemaet de førte under fødselen og så kan man gå gjennom det sammen med jordmor. Synd at legen ikke ville snakke med dere om det som skjedde sist; høres underlig ut syns jeg.
Stratos med 3 barn Skrevet 6. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. august 2007 Det er dette ikke jeg forstår! Når jeg lå på barsel sist, var det så viktig at vi ikke reiste hjem uten en skikkelig samtale om hva som skjedde under fødselen. Den dagen vi skulle reise hadde de alikevell ikke tid, så vi har aldri fått bearbeidet noe sammen med de. Og nå; hvorfor sa ikke han legen det da (om det teamet)???? Unnskyld meg, men jævla dritt gubbe! Skal vel spare de penga da sikkert
Gjest Skrevet 6. august 2007 #9 Skrevet 6. august 2007 han har vel ikke tro på prat, kun bedøvelse og medisiner :-S Håper du får en bra samtale med en jm på ahus da
Stratos med 3 barn Skrevet 6. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 6. august 2007 Ja, hadde jeg enda fått bedøvelse så..... Til og med det var problemet sist, så da ser jeg ikke bort fra det denne gangen heller! De neste mnd tror jeg blir de lengste i mitt liv......
Gjest Skrevet 6. august 2007 #11 Skrevet 6. august 2007 Huff da, høres ut som om du virkelig har hatt en grusom fødselsopplevelse. Jeg synes virkelig legen burde ha tatt deg på alvor! *Trøsteklemmer*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå