Tante Flodbjørn Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 Jeg har akkurat født, (han er 5 dager gammel). Ammingen går greit, men han er veldig glupsk og av og til etter amming så kaster han opp voldsomme mengder. Han hoster og harker også, og setter det tydelig fast i halsen eller noe. Jeg tar han opp ofte i løpet av måltidet for å få han til å rape, men det er ikke bestandig at han vil rape Jeg er så redd... Er dette normalt? Han spiser hver 3.-4 time. Forskjellig mengde hver gang...
Diva Muffin Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Får han det i halsen fordi han sovner mens du mater han? I såfall kan du prøve å styrke han litt på f.eks føttene for å holde han våken mens han spiser.
Tante Flodbjørn Skrevet 6. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. august 2007 han sover ikke under måltidet, han er veldig våken.
Gjest Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 Kanskje han spiser for fort da....med tanke på at du sier at han er litt glupsk? Ta en prat med helsesøster, og hør hva du kan gjøre eller skal gjøre med det.
mam <3 Skrevet 6. august 2007 #5 Skrevet 6. august 2007 Kan det være pga sterk utdrivning? Jenta mi gjorde som du beskriver når hun var så liten, da fant jeg ut ad det var den kraftige melkespruten som fikk henne til å gjøre det, hun satte i halsen fordi det kom mye på engang og hun svelgte mye luft fordi hun måtte svelge fort får å "kontroll" over all melken som kom. Prøv å sett igang utdrivningsrefleksen selv og la det største "trykket" komme i et håndkle eller noe før du legger han til.
Drømmejenta født 31.10.06 Skrevet 6. august 2007 #6 Skrevet 6. august 2007 Vet om ei i min barselgruppe hadde dette problemet. Hun gikk over til brystskjold, da var problemet løst.
Gjest Skrevet 6. august 2007 #7 Skrevet 6. august 2007 Knøttet hadde også litt sånne problemer, men det gikk seg til i løpet av 2-3 uker Du kan jo eventuelt prøve å amme ham oftere, sånn at han ikke er så sulten når han får pupp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå