Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 Da mener jeg trygge tips som gå lang tur, spise mye kanel osv. vil ikk gjøre noe drastisk, men må få den i gang snart før jeg kreperer, har gått nesten en uke over tia. håper på positivt svar og kanskje oppskrift på fødepizza?
Gjest Ut på tur Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Ut i fra tråder som har vært her så ser det ut som om det er blandede meninger om hvor ufarlig kanel er. Jeg aner ikke så jeg vil ikke uttale meg om det Jeg har hørt at fødepizzaen er bra fordi den inneholder mye chilli og hvitløk. Dersom det stemmer har jeg en enda bedre oppskrift for jeg har oppskriften på en Chilli con carne som inneholder både hvitløk, chilli og kanel Her er det jo bare å øke mengden av alt ( Ikke ta mange ss kanel for da tror jeg det blir litt rar smak hi hi ) Hva med å lage en porsjon av dette, og så legge ut på en skikkelig lang og tung tur, hjem, ta en dusj, en runde sex og så litt god mat 1 pk karbonade eller kjøttdeig (karbonadedeig er mer kjøtt og mindre rester) 2 løk 1-2 fedd hvitløk olivenolje 2 ss chillipulver 1 ss paprikapulver 1 fersk rød chilli finhakket uten frø 1 ss kumminpulver og eller knuste kumminfrø havsalt og nykvernet sort pepper 2 bokser hakkede tomater Eventuelt kan du ha 1-200 g soltørkede tomater hakket i kjøkkenmaskinen) Eventuelt litt tomat pure for mer fylde i retten ½ kanelpinne(eventuelt 1 ts kanelpulver) ½ sitron (eventuelt noen dråper sitrondråper) 1-2 bokser bønner (jeg liker best salatbønner, de brune) rød og grønn paprika finhakket creme fraiche Persille Finhakk løk og hvitløk, fres dette i pannen med olivenolje. Tilsett krydder. Tilsett kjøttet og la det steke til det blir brunt. Tilsett tomater(alle variantene) og ett glass vann . Tilsett kanelstangen og ½ sitron delt i to (disse skal ut før du serverer) Kok retten i minimum 1 ½ time for den skikkelig gode smaken.Skyll bønnene og tilsett dem helt mot slutten av koketiden. Server med finhakket paprike, Creme fraiche og hakket persille. (dette er bare det lille ekstra og ikke absolutt nødvendig)
~Vimsemor~ Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Ja - jeg har et tips som kanskje virker og som er hyggelig: spis Fondue til middag; kjøttfondue med sauser og hele pakka. Både jeg, min bror og begge våre barn er født etter Fondue. Har gitt samme råd til flere venner, og minst to vennepar har opplevd det samme. Jeg skal forsøke igjen denne gangen, men har 5 uker igjen, så jeg vil vente noen uker til. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå