Gå til innhold

Ingen EL etter 7 år på P-pillen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg og mannen min har bestemt oss for å prøve på å bli gravide - er første for oss begge, så veldig spennende!

Sluttet på p-pillen i sommer, fikk vanlig mensen, men har ikke fått eggløsningsindikasjon på Clearblue eggløsningstest. Dersom jeg har vanlig 28 dagers syklus skal jeg få mensen 16. august. Er litt bekymret for at jeg kanskje ikke har eggløsning regelmessig, selv om jeg følte at jeg hadde eggløsning i forrige uke (on schedule) selv om testen viste noe annet...- noen som har erfaringer med dette?

Svar mottas med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann=)

Hvilken ppiller har du gått på? Det har litt å si...

Jeg sluttet på ppiller i april-06 og fikk min første eggløsning mars-07.

Fikk vite med lege at det kan gå inntil ett år før jeg er i gjenge med syklus igjen, og det tok meg 11 mnd...

Skrevet

Hei og takk for svar!

GIkk på Yasmine... sluttet nå i 15. juli...

Skrevet

Okay, jeg vet ikke hvordan de fungerer da.

Jeg gikk på cerazette...

Spør legen du eller kanskje du finner noe om det innpå her?

Er sikkert flere som har gått på dem og vet hvordan de fungerer=)

Håper den kommer til deg snart=)

Skrevet

Ja - skal høre med legen. Men har hatt veldig ømme bryster, vondt i hodet og "menssmerter" siden fredag. Da begynte jeg å tenke at kanskje det var noe med testen som ikke slo ut.. men det er nok bare lykkeønskninger, tenker jeg. får vente i 10 dager til og se om jeg får tanten på besøk.

Skrevet

sukk, det er vanskelig med ventingen vet jeg...

Sitter selv med menssmerter (stikkninger) ømme bryster og 6 dager til ikm, fikk en skyggestrek på test i dag.. håper på sterkere resultat senere i uka..

Skrevet

Det kan godt hende dette vil ta litt tid. Jeg hadde gått på pillen i 15 år, de siste årene med Yasmin. Syklusene mine var helt regelmessige i seks-syv måneder, men som regel uten eggløsning. Hvis du har eggløsning, så skal det slå ut på tester. Så hadde jeg to runder med 45 dagers sykluser og deretter en reell eggløsning (slo kraftig ut på test), som resulterte i graviditet. Tok altså hele ni måneder.... nå er jeg ti uker unna termin, så jeg har blitt vant til å være tålmodig.

Skrevet

Skyggestrek er jo bra tegn, da! lykke til...

Skrevet

Takk for det men er vel tidlig synest jeg=)

Redd falske forhåpninger...

Skrevet

Oj, det tok tid! Hadde aldri falt meg inn i at jeg ikke hadde EL...

Er det vanlig at P-piller har denne "ettereffekten"? Eller har det ingenting med pillen å gjøre?!

Skrevet

Det kan komme ann på hvilken piller du brukte.

Cerazette = p-sprøyte... der kan det ta inntil ett år før El kommer tilbake.

Forklarte meg kanskje utydelig på forrige svar...

Skrevet

Jeg gikk på trionetta i 11år!!!!!!!!!!!!!!! Sluttet med p-pillene mai.06. Hadde ikke fått igang EL des.06 og fikk derfor prøve pergo. Kombinasjonen pergo enkelkur og akupunktur (fra nov.06) gav meg min første pos. eggløsn. test i jan.07..... Har siden hatt eggløsn. hver mnd :-) Men er ikke blitt gravid.

Men alle er ikke like. Noen blir jo gravide første mnd. etter p-pillle slutt, men det kan dessverre gå lenge.

Å bruke eggløsn. tester er for meg bare helt nødvendig. Liker å vite eksakt dag jeg har eggløsn. Så slapper jeg mer av. Slipper å lure, tenke og tro at EL var ca........

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Ville bare si velkommen hit, og lykke til. Det er godt mulig at du har hatt el selv om ikke eggløsningstestene har vist positivt, men det er like sansynlig at du ikke har hatt el, da det kan gå en stund fra pilleslutt til kroppen kommer ordentlig i gang igjen.

...også vil jeg bare si at vi har samme nick, og håper det ikke blir noen forvekslinger på grunn av det.

Lykke til!

Skrevet

Ja, vet du hva! Jeg ante ikke om denne bivirkningen av p-piller før jeg ville bli gravid. Står alt mulig om blodpropp og det ene og det andre, men det er ikke mye advarsler fra legen å få når det gjelder syklusen som blir skakkjørt.

Ja, ja. Det går jo etter hvert, men det blir jo ikke nødvendigvis en baby akkurat med en gang, nei...

Lykke til!

Gjest MaJo0812
Skrevet

Hei !!

Jeg styrer også med å finne el etter p pille bruk..Jeg har gått på Synfase i 10 år, tok siste pille i slutten av april. Hadde først en syklus på 39 dager, så en på 35 og er nå i min tredje syklus (foreløpig dag 27) Jeg finner ikke el jeg heller !! Første gang jeg bruker el tester, men jeg testet fra dag 12-23 uten napp. Så da hadde jeg ikke el da? :( Nå håper jeg egentlig bare at mensen kommer slik at syklusene blir litt kortere, de har jo blitt sinnsykt lange etter at jeg sluttet med pillene.

Skjønte på svarene du har fått at det har litt å si hvilke p piller man har brukt, noen flere som har erfaring med Synfase??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...