Gå til innhold

Vond rygg? Vondt bekken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

For alle som har vond rygg og vondt bekken. Og til dere som tror dere brygger på bekkenløsning!

Jeg har blitt en erfaring rikere i dag. Kirkopraktor. Har gått med vond rygg i 4 uker. Halter og homper avgårde. Har trodd at det kanskje har vært antydninger til bekkenløsning. Men så har svigerinnene mine (som også er gravide) mast på meg og sagt at jeg måtte komme meg til kiropraktor. Og vet dere hva?!?

Var der i dag. Og det hjalp. Er nesten helt smertefri i de deler av ryggen han behandla i dag! Må nok tilbake en del ganger til siden dette er "ting" som har vært der i mange år, men som først har komt til syne nå som jeg er gravid.

Men jeg vil anbefale alle andre også å ta en tur til kiropraktoren og se om de kan hjelpe. Som kiropraktoren min sa, stor sett kan vi hjelpe alle med en eller annen form for smertelindring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

åå så fint å høre!!

Jeg har nemlig vond rygg og lurer på om det er bekkenløsning,men føler liksom ikke at det stemmer helt..legen er også usikker,men jeg fikk sykemelding for det i sommer, ser flere innlegg her på bim som jeg godt kunne skrevet selv ang ond korsrygg/ved halebenet..

Hvor fikk du behandling og hvor mye kostet det?Jeg bor i Oslo:)

Skrevet

Heisann!

Jeg har vært hos en lokal kiropraktor på Jæren, Atle Aarre på Bryne kiropraktorklinikkk. Der koster første behandling 440 kr, og påfølgende behandlinger 280 kr. Er litt dyrt, men det er verdt hver krone om en bare blir bedre mener jeg.

Hos noen kiropraktorer trenger en henvisning fra legen, men tror de aller fleste tar imot nye pasienter uten henvisning også. Kjenner du andre som har vært til kiropraktor kan det være lurt å høre på deres erfaringer før du bestemmer hvem du vil gå til. Har forstått at noen er litt "grådige" i pengeveien og drar behandlingstiden lenger ut enn nødvendig.

Håper du også får like gode resultater som meg. Jeg skal tilbake i morgen og gleder meg!

Skrevet

Litt som jeg glemte å skrive.........

Du skriver om vondt i korsrygg ved halebenet. Det var der jeg også kjente en del smerter, var faktisk vondt å sitte en del ganger på grunn av disse smertene. Hadde også smerter som strålte ut over i lårene. Så det høres ut som om du kan få god hjelp av en kiropraktor.

Skrevet

Går til fysioterapaut og det har ikke blitt bedre. Smertene har blitt mindre, men det har spredt seg fra nederst i ryggen til bekken, rumpe, beins, knærne. Kanskje jeg skal prøve kiropraktor. Høre med legen i slutten av mnd, hvis det ikke gir seg.

Takk for info

Skrevet

Jeg snakka ikke med legen først. Ringte bare direkte til kiropraktoren. De vil ha oss inn så tidlig som mulig og de tar hensyn til at du er gravid når de knekker rundt i rygg og bekken. Jeg ville ikke nølt med å kontakte kiropraktor. De finner fort ut om de kan hjelpe deg eller ikke, og det er verdt hver krone om en kan bli bedre.

Har også lest at manuellterapaut kan være tingen. De både knekker og maserer. Er på en måte en blanding av kiropraktor og fysioterapaut.

Uansett hva du velger: Lykke til. Håper du blir bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...