Gå til innhold

Jævla mange pengesterke kjerringer her inne...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det må det jo være.

Ser disse trådene på skravle støtt og stadig om hvor mye folk har utbetalt per mnd og slikt, og det slår meg at DiBdamene ligger LANGT over gjennomsnittet alle sammen.

Så det jeg da egentlig lurer på, er det bare "midelklassemammaene" som er her inne?

Hvor er alle de med dårlig råd?

Er det kanskje bare de som har mye penger som svarer på alle slike tråder?

Eller er det jeg som har gått glipp en en helt enorm økning i gjennomsnittsinntekten de siste to årene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt inntrykk er i grunn at middelklassemammaene er mer dominerende på et par andre babyfora, mens dib er det som er mest preget av arbeiderklasse - selv om det selvsagt varierer mye.

Vil tro det helst er de med ok inntekt som liker å utbrodere hva de tjener.

Skrevet

ikke sett denne tråden med lønn jeg...

men hva er liksom det som er kjennetegner arbeiderklasse og middelklasse i forhold til hvor mye man tjener...

jeg vet faktisk ikke hvor jeg hører hjemme... mener selv jeg hører hjemme i arbeiderklassen, i forholdt til type jobb... men neimen ikke sikker..

Skrevet

Og hvor er alle middelklassemødrene da? Er jo på helt feil side jeg da, hvis dette er siden for arbeiderklassemødrene med lav lønn...

"Det må da være myyyye bedre med EN høy inntekt enn med TO lave?!?!"

Yeah right! heheheheheheheheheheh

Hører nok best hjemme her, med stipend som inntekt;)

Skrevet

Hos kvinner er lønnsnivået noe høyere i det som defineres som middelklassen, og yrkesaktiviteten også noe større. Barnehagebruk er visstnok også mer utbredt i denne gruppen.

Så vidt jeg har skjønt defineres klassetilhørigheten vanligvis ut fra både egne "prestasjoner" (jobb, bosted, utdanningsnivå etc) og bakgrunn.

Skrevet

På foreldreportalen. Og til en viss grad nybaktmamma.

Skrevet

joda.. skjønner at lønnsnivået er noe høyere??? men hvor mye er det???

altså hva ca har man i lønn i arbeiderklassen og middelklassen....????

skjønne jo forskjellen da... men ...

Skrevet

i forhold til utdanning og type jobb hører jeg sikker til arbeiderklassen.. var det jeg mente.. men vet liksom ikke om det stemmer med lønna..??

skjønte du?

Skrevet

Det er ingen absolutt greie. Du kan fint tjene 500,000 og fremdeles tilhøre arbeiderklassen, eller være sultende kunstner og defineres som middelklasse.

Skrevet

he he!

Hvor henger den øvre middelklasse da?

Skrevet

Dette tok en heeeelt annen vending her inne, gode svar ser jeg.

-<<- Nå frekventerer ikke jeg på andre fora så mye men jeg tror du har rett i to ting, andre fora er tildels noe verre enn her og at det er de som har litt mer penger som svarer i slike tråder:)

Skrevet

ok. dvs at jeg ikke ble noe klokere...

Skrevet

Verre og verre ... foreldreportalen synes jeg er sinnssykt mye mer opplysende enn dette stedet, men jeg er da også en styver på multitasking og har en del dautid med data. Nybakten er så där, de har litt overaktiv og prippen moderering.

Men hvert sted har jo sine finurligheter.

Skrevet

Jepp. =)

En sosiolog kunne nok klasseplassert deg ut fra navn, bosted, foreldres utdanningsnivå og yrke (før pensjon evt), partners utdanning og yrke, egen utdanning og yrke, antall barn, inntekt, partners inntekt, hvorvidt du gikk rett til studier/yrkesliv etter vgs, antall barn og om disse er i barnehage osv. - men det er altså ganske mange faktorer som spiller inn. De mest avgjørende er vel dog utdanning og stilling, om jeg har forstått det riktig.

Skrevet

For det er der du hører hjemme? ;)

Skrevet

:-) Nei, jeg syntes bare det var litt artig at de ulike "klassene" har egne nettsider. Er jammen ikke sikker hvor jeg hører hjemme jeg gitt. :-) Liker meg her på dib, uansett hva slags klasse som henger her! :-)

Skrevet

tja, vi havner vel ikke blandt de rikeste iallefall og vi har dårlig råd til tider, men som oftest går det helt greit. har sett de som er ganske dårlig stillt her inne, men de roper nok ikke høyest. man skryter jo ikke av dårlig råd.

virker også som lønnsnivåene varierer stort fra sted til sted. som eksempel kan jeg jo si at lillebroren min har ganske mange fler tusen i mnd for omtrent samme jobben som det samboeren min har. lillebroren min jobber i oslo, sambo i et lite firma i en mindre by.

tror også en del her inne snakker om penger de nok ikke har. er liksom ikke akseptert å ha det trangt

Skrevet

Mhm. Dessuten taler jo de månedlige ørtifjørten innlegga i sjangeren "koooommmer ikke OS/barnetrygda/lønna/feriepengene/ snart 'a? Heeeelt blakk, jeg!" litt for seg selv.

Selv om det selvsagt er en teoretisk mulighet for at alle som lever fra lønning til lønning på nippet har fet lønn og dårlig økonomistyring, betviler jeg at det gjelder alle.

Skrevet

utenom tema; skal du ha en til allerede, tillab ?

Skrevet

hehe, gratulerer på forhånd da ;)

Skrevet

Begynner snart å ombestemme meg:p Planen var to skikkelig tette, kroppen var ikke enig;)

Skrevet

Enig med "grå" jeg da....

Tror nok de som svarer på slike spørsmål, er det som og tjener litt ekstra penger! ;)

Vi "vanlige" svarer nok ikke på dette. Så ta det med ro, tror de fleste av oss, er nok "vanlige", tenker jeg da ;))

Det går rundt, ingen sulter, men store sydenferier og slik kan man ikke ta på sparket lissom ;))

Så ja - tillab - det er nok de som har mye penger som svarer på disse trådene ! ;))

:)

Skrevet

Det er vel bare de med mye penger som svarer på disse innleggene.. Har inntrykk av at det er flere trygdede og arb.løse her jeg da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...