Gå til innhold

En liten sang til ettertanke i en stressende hverdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hverdag

Når en morragretten unge slår seg vrang og rekker tunge, og nekter å ta klær og støvler på.

Når melkeglassa veltes, og geitostmaten eltes mellom fingre som er klønete og små.

Så husk at denne dag skal du ta vare på. Den forsvinner mellom fingra dine nå.

Engang vil du savne slitet, da er det for sent å vite. Det er du som gjør din dag og tinning grå.

Når skrikinga og skrålet blir litt mer enn du kan tåle, Og du kjefter på en glede og en lek.

Når du har glemt å leve midt i hverdagen og strevet Og tålmodigheten din har satt en strek

Du er kysten som de engang seiler fra.

Si meg – hvem er stor, og hvem er liten da? Når fremtidshavet ligger som et speil, så blås din medvind inn i deres seil.

Når lørda’n blir til sønda’, du ber en stille bønn da om at unga ikke våkner klokka fem. Men Vårherre kan’ke love at du skal kunne sove når to små kommer inn med morraklem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så utrolig fin sang! Har bare ei lita tulle på noen uker nå. Men når hun er større og jeg har flere barn, håper jeg kan se det på samme måte som budskapet i sangen din.

Skrevet

Hvordan er tonefallet?

melodi

Skrevet

Oisann hvordan skal jeg svare deg på det anonym,det ble vanskelig.Har ikke noter til den.

Skrevet

fin tekst :) greit med en påminnelse om å være takknemlig for det man har, fort gjort å bli opphengt i detaljer som kunne vært annerledes/bedre.

Skrevet

=)Plutselig er de store våre kjære små..!

Skrevet

Ja,de er det og jeg tror at det er viktig at vi som voksne stopper opp og tenker over det.tenker over hvordan vi former de små.En dag skal de stå på egne ben og da er det viktig at de er trygge og sikre på seg selv,men at de også har fått lov til å utfolle seg i lek.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...