drømme_mamma er gravid Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 har vært i full jobb siden april 2006. er nå tre måneder på vei, og den siste måneden har jeg vært sykmeldt pga kvalme. vet ikke når jeg blir friskmeldt.har det noe å si for mine fødsespenger (når jeg går ut i permisjon) at jeg har vært sykmeldt i perioder, eller i verste fall hele svangerskapet?og får man feriepenger av sykepenger?
Ladybug~N&E Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 det skal ikke ha noe å si for permisjonspengene dine. du er ansatt og sykepengene du får er som vanlig lønn. hvertfall det jeg fikk beskjed om!!
tyr1977 Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Det kan ha noe å si. Der jeg jobber får vi utbetalt alle tillegg når vi er sykmeldte, får lønn som vanlig og arbeidsgiver tar alt med Nav. Men, er jo ikke alle bedrifter som har det sånn, synes vi har en merkelig deal som gjør at vi får tilleggene selv om vi ikke er på jobb til de tidene. Men, i og med at dette er ett gode for meg og, skal jeg ikke klage :-)
Tooblind Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 Sykepenger skal tilsvare lønnen du har da du ble sykemeldt. Det skal beregnes feriepenger ut ifra de 48 første dagene tror jeg.. Jeg vet om bedrifter som gjør som en over her skriver. At du får lønn som normalt fra arb giver, og NAV sender penger til arb giver, men i andre bedrifter så får du utbetaling fra NAV
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå