Anonym bruker Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 Dersom jeg kikker i et gammelt vel-lest ukeblad på et venteværelse,og det er flere ting i bladet jeg synes er veldig interessant/fint,og derfor tar det med meg når jeg går? (kanskje ikke om det sitter andre der,er redd for kjeft!) Man får jo ikke tak i bladet på annen måte siden det er gammelt,og river man ut noen sider vil det jo være dødsirriterende for neste kunde/passient som leser i bladet. Har gjort det en gang eller to,føler meg bittelitt som en tyv,men ikke nok til å la det ligge! Kanskje jeg kan veie opp med å ta med noen blader hjemmefra å legge igjen neste gang jeg er der?
Gjest Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Ja, det er tyveri. Du tilrøver deg noe du ikke har betalt for, og som andre har brukt penger på. Særlig alvorlig kriminalitet kan man neppe kalle det, og det er vel ikke det helt store tapet for legekontoret - men personlig syns jeg det er frekt å bare ta det med seg, det er jo ikke derfor det ligger der. Hvis du tør, kan du jo spørre om å få det, det ville i alle fall vært den ærlige tingen å gjøre. Har du en kjip lege forlanger han en tier for det, eller sier nei, men da har du i alle fall ren samvittighet. Kanskje får man kjøpt gamle blad fra forlaget, det går i alle fall an med tegneserier.
Krolla og Theodor Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Enig med Galandriel Det er tyveri.... God ide å spørre om å få kjøpe det - eller så får man som regel tak i bladet gjennom forlaget.
Bavarian Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 ...dette skjer gang på gang på legekontoret hvor jeg jobber. Folk tar med seg bladene som vi har kjøpt for egne pengene fordi de tror det er greit siden de er gamle. Det er mildt sagt "¤#&% irriterendes. Jeg gidder ikke ta med blader lenger pga dette. De blir borte uansett.
Lova Skrevet 6. august 2007 #5 Skrevet 6. august 2007 Ærsj, er det venteværelse hos legen du mener???? I såfall er det motbydelig. Tenk på alle de ekle hendene til mennesker som feiler gud-vet hva som har bladd og snørra og det som verre er.Blah.Nå ble jeg kvalm. Skjønner ikke at du tar med deg et bla hjem som du ikke vet hvem som har tatt i. -Og ja!Det er tyveri. Fy skam og fysj og ærsj!
kathrinemor Skrevet 7. august 2007 #6 Skrevet 7. august 2007 Du tuller vel naar du sier at det er motbydelig? Hvis ikke er du rimelig paranoid, da! Tar du ikke i doerhaandtak heller, eller holder deg fast paa bussen, eller bruker du ikke kontanter? Hva med bibilioteket - benytter du deg ikke av det? Joa, kan kanskje vaere enig i at det er tyveri, om en ikke veldig alvorlig. Tilgir deg gjerne, jeg, HI. Men at det er til aa bli kvalm av, det synes jeg er latterlig. Er nok reinere paa legekontoret en de fleste andre offentlige plasser.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2007 #7 Skrevet 7. august 2007 Kan du ikke bare spørre i skranken om det er greit at du tar det med deg da? Jeg gjorde det en gang hos tannlegen og det var helt iorden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå