Gå til innhold

Min fødselshistorie... =)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min ble da født forrige mandag, en uke før termin. har termin idag..litt rart å tenke på at jeg sitter her å har termin, og jeg har allerede gutten min her....

forrige søndag, (29 juli) begynnte jeg på morgenene å merke at jeg hadde svake menssmerter, som bare fortsatte utover dagen... begynnte jo å lure på om det var fødselen som var så vidt begynnt, men tenkte vel mest at det sikkert bare er slik for å lure meg.... hehe...

Vi skulle ta over huset vårt den dagen, så kl 15.15 skulle vi opp hit. da mens vi var der ca kl 16.00 begynte jeg å merke at jeg fikk litt vonde rier/kynnere.. (var ikke så sikker på hva det var med engang)

dette bare fortsatte og fortsatte utover kvelden og ble vondere og vondere. rundt kl 20.00 merket jeg de ganske godt. ca kl 21. ringte sambo foreldrene mine for å høre om de kunne ha gutten vår om natta( de var her heldigvis, lå på en campingplass her, for de skulle hjelpe oss med huset) og ca 21.30 kjørte sambo han dit.

da når sambo var kommet hjem, ringte jeg føden for å snakke med de. og de sa at det hørtes ut som om det var fødselen som var i gang, og at jeg bare kunne komme ned med engang hvis jeg ville, men bestemte meg for å prøve å være mer hjemme. ca 22.45 reiste vi til føden, var der ca 23.00.

det var da bare 1-2 cm åpning, og vi skulle slappe litt av. kl 01. sjekket hun igjen, da var det 3-4 cm. jordmor fortalte at det kunne ta litt tid. jeg fortalte at jeg ville ha epidural hvis jeg syntes dette ble forferdelig.

Kl. 02. sa jeg at nå ville jeg ha epidural for det var så innmari vondt, hun sjekket igjen, å da var det 8 cm. og alt for sent for epidural. hun tok vannet da.

og kl 02.35 var gutten ute. 3550 gr og 55 cm og 36 cm rundt hodet.

fikk litt lystgass, men da mest for å få puste riktig.

helt grei fødsel, måtte bare sy 3 sting, (noe jeg synes var helt jævli =( )

nå koser vi oss masse hjemme =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gratulerer så masse! Og så flott at du er så ung og har to barn allerede! Kos deg masse med nurket.

Skrevet

Det var en ganske rask fødsel ja! Gratulerer igjen!!! :o)

6 dager til min termin, går BARE og venter nå..... vil føde nå nå nå!!!!!!!!

Kos dere videre =)

Skrevet

gratulerer masse =)

mener og ha svar deg på et innlegg ang bhg plasser i sande, er det her dere har kjøpt hus?

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten! Høres ut som en flott fødsel. :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...