Gå til innhold

Biomor har full kontroll over mannen min - blir helt kvalm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min jobber på båt, og når han ringer hjem, er det første han ber meg om å sjekke om biomor har ringt, slik at han isåfall kan ringe opp igjen. Så er samtalen slutt. Ingen "savner deg " eller "glad i deg". Hadde han bare hatt like stor respekt for meg hadde det vært i orden :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minner litt om min egen situason, ikke det at min mann jobber på båt. Men vi bor på en liten plass, og han kom fra et forhold hvor hun hadde 100% kontroll på livet hans. Det har hun framdeles, og det irriterer meg snart GRØNN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Dette kan dere ikke finne dere , anonymei! Kanskje er det slik at han spør fordi det gjelder informasjon om barna, men likevel, det er utrolig uhøflig. Forsøk og forklare for ham hvordan dette føles for deg. Si at det er ikke noe vits i å ringe, før han er klar for å snakke med deg. Eller prøv med samme mynt, fortell ham at du ikke har tid til å prate med ham fordi du har eks-kjæresten på besøk... hehe.

Skrevet

Det er så merkelig hele situasjonen. Jeg på min side gjør minst mulig for å gjøre han sjalu/lei seg/usikker. Går ikke på byen når han er på sjøen, later som om jeg har det bra dersom jeg har en dårlig dag.. Men han derimot, der tar vi visst ikke hensyn i hele tatt.. Virker som om han ikke bryr meg om hva jeg synes og føler ..

Skakke være enkelt!

Skrevet

sånn er det her også. kansje stygt sagt, men sambo er som en hund, nikker og logrer med halen til eksen over alt hun sier, og da han kommer hjem har han halen mellom beina for han vet han har gjort noe dumt. åååh....:(

Skrevet

Dette er da iallfall ikke biomors skyld. Dette handler om din manns prioriteringer. Dette handler om måten dere kommuniserer på, intet annet.

Skrevet

Godt innspill, men å få en kommunikasjon har jeg repetert på maaange ganger. Det skjer liksom ingenting.

Skrevet

neste gang han ringer hjem fra langtvekkistan, og spør om eksen har ringt, så tror jeg jeg ville ha kommentert det. Si at det er totalt usmakelig, og om han ikke svaner deg, for det hadde jo vært en fin kommentar å kommet med når han endelig snakker med sin elskede, og ikke bare spørre etter eksen. hyling og tuting er også på sin plass, det går ikke an å oppføre seg slik.

Skrevet

Behøver vel ikke bety at eksen har full kontroll på han, det betyr kanskje bare at han lurer på om barna har det bra? Man trenger ikke tolke alt med det verste. Men selv om han spør for å få vite hvordan barna har det, kan det jo også være sårende at han bare er interessert i dem og ikke deg. Ville sagt fra jeg, at du blir litt lei deg for dette. Du kan jo også si at du lover å si fra hver gang moren til barna har ringt slik at han ikke trenger å spørre.

Skrevet

Mye rare ting man kan reagerere på også hvis man er litt usikker. Selv om det er barna han egentlig spør etter og ikke eksen, handler det kanskje om at man føler han ikke er interessert i kjærsten sin. Da jeg og mannen var på en av de første kjærsteferiene våre sammen ble jeg litt deppa over at han stadig snakket om at dette skulle ungene sett, dette må vi kjøpe med til dem osvosv. Skjønte jo at han tenkte sånn og syntes det var fint på mange måter, men ville bare at han skulle ha litt fokus på meg også, være der sammen med meg. Sa fra om mine litt dustete barnslige tanker, og han skjønte det. Selvfølgelig skjer det fortsatt, ikke noe rart det, men han skjønner også at jeg må føle at han også har fokus like mye på meg og oss - iallfall hvis det er vår 'voksentid'. Så avtalen er at han bare må smøre på med mer oppmerksomhet på meg jo mer han snakker om barna, hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...