Gå til innhold

Såpebobbler..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo:) Er det noen her som vet hva man kan tilsette zalovannet for at det skal bli bedre såpebobbler? Min datter på 4 har helt dilla på såpebobbler om dagen...

På forhånd takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heh, prøvde mye forskjellig som liten da jeg hadde såpeboble dilla. Fant ingen miks der boblene ble like fine og store som de org. var.

Skrevet

Zalo, vann og et par ss sukker, mener jeg det var. Sukkeret gjør såpevannet sterkere, slik at boblene ikke sprekker så lett. Akkurat forholdet mellom zalo og vann husker jeg ikke helt, men tror det er 1 del Zalo og 2 deler vann, eller så var det motsatt. Har iallfall lagd denne mixen tidligere flere ganger, og det funket greit. Bare pass på og ikke rist for mye på såpevannet, for skummet gjør såpevannet mindre sterkt, og da får du ikke til å blåse bobler.

Skrevet

Du kan få silikon på apoteket som du kan blande i. Da blir vistnok boblene både store og sterke :-) Har ikke testet det selv...

Skrevet

vi bruker vann + zalo + litt grønnsåpe + litt sukker. det funker fint.. Ikke riste blandinga, bare blande forsiktig slik at det ikke blir skum!

Skrevet

har hørt flytende glyserol (apotek)....??

Skrevet

jeg skal jammen prøve med litt sukker ja,. dette har jeg også lurt på. alt hva vi gravide oss imellom kan? jeg er stadig imponert

Skrevet

ja, det var kanskje det var glyserol det var...

Skrevet

Jepp. Men dersom man tilsetter ørlite sukker i tillegg, blir såpeboblene mye seigere.

Skrevet

Tusen takk for tipsene.. De blir helt sikkert prøvd ut alle sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...