Gå til innhold

Når reagere? vedrørende leking med tissen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en gutt på snart 2 år, som er blitt ekstremt opptatt av tissen sin. hver gang han går uten bleie er det bare den som eksisterer, og han leker åpenlyst med den, og gjør også ting han ikke bør (tar steiner på den og putter ting rundt den og slik) hvordan reagerer man best som foreldre?

takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at det er helt reit å leke med den, men da må han gjøre det på rommet. Og at det kan være farlig å putte ting inn i/på/rundt tissen?

Skrevet

Hadde sagt det samme som Lille Pusekatt.

Skrevet

Haha! Jeg syns det er kjempekomisk og søtt når de går runt og piller seg på tissen. Hadde virkelig ikke sagt noe til en 2åring!! kanskje, kanskje om han hadde vært eldre, 6-7 års alderen.. og om han er i selskap med oss eller liknende. I min krets ville iallefall ingen syntes det var ubehagelig med en 2åring som tar seg på tissen.

Tror det er veldig viktig å ikke lage tabuer rundt det der. Du sier gjør ting han ikke bør - hvem har bestemt at man ikke bør ta ting rundt tissen osv? jeg syns det er kjempekomisk bare. La de få undersøke seg selv!

Skrevet

men hva når det ikke hjelper å si at de må gå på rommet hvis de skal leke med tissen sin??

Har en 5 åring som konstant går rundt og klår på tissen sin, riktignok veldig ofte utenpå buksa, men man ser godt hva han driver med, det er mens vi spiser, mens han leker, mens han løper rundt, ja stort sett hele tiden... Har sagt til han 100000000 ganger at det kun skal gjøres når han er alene, men det synker rett og slett ikke inn.. Er ganske oppgitt, og lurer på hva jeg skal gjøre:(

Skrevet

hadde ikke sagt noe på det før de var 4 år hvertfall... De er jo små før det!!!

Skrevet

Så det er komisk med ei på 3 også da, som konstant tar av seg undertøyet,sitter med spredde bein og rett og slett krafser seg i tissen... Overalt liksom...

Syns ikke det er greit eller 'naturlig' overhodet jeg da..

( nå ble det jo snakk om et annet tilfelle, men likevel....)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...