Gå til innhold

Jeg er redd gutten vår er veldig sent ute

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 3,5 år, snakker veldig utydelig (god hørsels), fysisk svak, veldig sjenert og forsiktig og tar lite iniativ til lek. Ser de andre barna i barnehagen er på et helt annet nivå enn han på de fleste områder. Han har stort sett bare lyst til å se på TV, hvilket han for lov til en time om dagen. Jeg bekymrer meg litt for framtiden på hans vegne. Er det andre mammaer som føler det samme?

Videoannonse
Annonse
Gjest Filifjonka
Skrevet

Hvis du er bekymret, så vil jeg anbefale deg å ta det opp med noen som kan hjelpe deg, evt berolige deg.

Jeg ser du skriver at han er 3,5 år. Da skal dere vel på 4-årskontroll om ikke så altfor lenge. Kan du vente til den og ta det opp med helsesøster, eller blir det for lenge for deg?

Ettersom han går i barnehagen, kan du jo starte der. Be om å få en samtale med ped.leder. Skriv opp på en lapp alt du bekymrer deg for, og fortell henne om det. Vil du at han skal utredes av PPT, så ber du om det.

Lykke til.

Skrevet

Jeg synes det høres ut som om du har en ftrisk og normal - men litt beskjeden og forsiktig - gutt, jeg.

Jeg tviler sterkt på at det er noe "galt" med ham. Barn er jo så forskjellige, med ulik personlighet, og ulikt tempo både i fysisk og mental utvikling.

Hvis du er bekymret, synes jeg du i første omgang skal be om en samtale med styrer i barnehagen, hvis hun/han er et fornuftig menneske, og høre hvilket inntrykk de har av ham.

Hvis de også mener det er grunn til bekymring, får dere heller kontakte ptt eller helsestasjonen, men tror jeg nok sikkert ikke dere behøver.

Skrevet

Hørtes ut som min da han var på den alderen. Nå er han 5 og han har "tatt igjen" de andre og vel så det. Han er fortsatt beskjeden, men det gjør ingenting :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...