kaur *har født!* Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 Var og tok celleprøve i dag. Det hadde vært forandinger på siste prøven. Gynekologen sa at en vaginal fødsel ofte fremskynder celleforandringer, noe som gjør at man må handle raskt for å unngå kreft... Skremmende. Samtidig er det fare for at den celleprøven jeg tok i dag, kan trigge fødsel. Litt av slimproppen hadde gått (det har jeg ikke merket...) og det var lukket, men blødt. Hun kunne få inn en finger... Så hva gjør jeg nå? Kniper igjen? Kan jo hende jeg går i fødsel før svarene på prøven foreligger! Jeg ble litt skremt, kan man si...
twoboys & a girl Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Huff da. Var det noen grunn til at du tok celleprøve i dag? Hadde celleforandring (og cyste) etter sist fødsel, men det stabeliserte seg etterhvert. Cysten ble opperert bort. Fikk ikke så mye info ang det. Ikke så mye du får gjort vell:o) Tar det lang til før du får svar på prøven? Lykke til
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Huffda...har du fått innvilget KS allerede eller er det bare planlegging foreløpig?? Har du født før tiden de forrige gangene??
kaur *har født!* Skrevet 6. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. august 2007 Jeg har tatt prøve gjennom hele svangerskapet med jevne mellomrom. Var med i denne kreftundersøkelsen i forrige svangerskap, så det er bare fordi jeg ba om at celleprøve skulle tas til kreftregisteret, at det ble gjort på første legetime. Jeg har ingen cyste, men de vil nok fjerne endel etter fødsel uansett slik jeg har forstått det. Det har pleid å ta tre uker å få svar - jeg har termin om 3 uker... Legen mente at de skulle klare å få kjapt svar denne gangen. Jeg har innmari lyst å få ut babyen så fort som mulig....men ikke på bekostning av helsa. Føler meg litt skrudd i hue, akkurat nå... Vet liksom ikke helt hva jeg vil. Men føder jeg, så føder jeg.... og så lenge de er klar over at ting kan skje raskt, regner jeg med at jeg får tett oppfølgin uansett hva som skjer.
kaur *har født!* Skrevet 6. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 6. august 2007 Jeg må vente på svar på prøven før keisersnitt blir aktuellt. Jeg har født veldig for tidlig første gang, og til termin de andre gangene..
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 6. august 2007 #6 Skrevet 6. august 2007 Ojda...kan jeg spørre hvor tidlige du fødte nr 1 da?? Synes de må ta hensyn til det når de fastsetter KS-dato på deg, så ikke du kommer igang av deg selv. Du må bare ringe og mase på de.
kaur *har født!* Skrevet 6. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. august 2007 Må uansett vente på svar på prøven... men regner med at ting skjer raskt når svaret foreligger. Det er jo ikke sikkert det er nødvendig i det hele tatt... Jeg fødte mellom 6 og 8 uker for tidlig med første. Dersom det hadde vært fullstendig krise, så hadde de nok ordnet med keisersnitt med det samme. Liker ikke tanken på keisersnitt...men jeg gruer meg til fødselen, så jeg vet ikke helt hva jeg ønsker selv engang...
twoboys & a girl Skrevet 6. august 2007 #8 Skrevet 6. august 2007 Stakkars. Bekymringer gjennom hele. Bli gravid, komme over de første magiske 12 ukene, ul, svangerskapsproblemer, fødselen... Rart man frivillig utsetter seg for det gang etter gang:o) Du får gå i dvale til prøvene kommer og fødselen er i gang:o) hehe Ønsker deg lykke til:o)
kaur *har født!* Skrevet 6. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 6. august 2007 Ja...tror nok det å gå i dvale er en god idet :-) Det jeg egentlig kunne tenke meg er å gå å legge meg, og ikke våkne igjen før ungen ligger fiks ferdig ved siden av meg. Jeg kunne godt å ha hoppet over hele fødselen! - Og så har jeg gjort det 4 ganger! Det er tydelig at man fort glemmer hvordan ting var! *går hermed i dvale*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå