Gå til innhold

Noen som har erfaring med babysafe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på snart 9 mnd har begynt å snu seg på magen flere ganger om natta. Hun blir da liggende med hodet høyt opp og begynner å skrike, -for hun klarer ikke å slappe av på magen. Derfor vurderer jeg å kjøpe en babysafe. Vil dere anbefalle meg en slik?

Lurer også på om de kan ligge på siden å sove når de ligger i babysafe? -Hun legger seg nemlig alltid over på siden når hun skal sove, hun klarer ikke å sovne på ryggen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk låne en slik en, men for å være ærlig så likte jeg det ikke. Fikk litt sånn "tvangstrøye" følelse, jeg. Lille gutten min ble på en måte tvunget til å ligge i en fast stilling, og det likte han ikke - noe jg skjønner godt.

Din baby er jo såpass stor at at hun snur seg gjør jo ikke noe, så lenge hun gjør det selv. SElvsagt er det annerledes når hun ligger da og skriker, men jeg vet ikke om innføring av babysafe er noe særlig når hun har blitt såpass stor. Kanskje blir hun bare enda mer sint om hun da er "bundet" fast...

Skrevet

Skjønner hva du mener. Men problemet er at hun ikke klarer å snu seg tilbake når hun har snudd seg på magen. Hun ligger i en sovepose til vanlig som ligner på en babysafe, bare at den ikke har snorer som binder den fast til senga. Noen fler som kan hjelpe meg?

Skrevet

men kanskje soveposen er årsaken til at hun ikke klarer å snu seg? Prøv med en lett sommerdyne, eller teppe. Ofte er de litt stive disse soveposene, kan godt hende det gjør det vanskelig for henne å snu seg tilbake selv om hun klarte å snu seg rundt 1 gang. Bare en forslag som sikkert er verdt forsøket å prøve?

Skrevet

Nei,hun klarer ikke å snu seg fra mage til rygg på dagtid uten soveposen heller. Hun snur seg hele tiden over på magen, men blir sliten etterhvert, og vi må hjelpe henne over på ryggen igjen. Grunnen til at vi har sovepose er fordi hun sparker av seg dyna / teppet og sovner fortere og bedere med sovepose. Lurer på når hun skal klare å snu seg over fra mage til rygg?

Skrevet

Noen fler som har prøvd babysafe? Kan de ligge å sove på siden i en slik?

Skrevet

Vi bruker babysafe. Vi måtte nesten gjøre noe da han begynte å turne rundt og vi fant ham på magen med hodet i fotenden av senga og hodet under dyna. Da var han 6 mnd. Nå er han 11 mnd og vi må nok snart slutte med den syns vi. Men han falller fint til ro, mye lettere enn uten nå. Da står han jo bare og hopper.

Han ligger av og til på sida i den og det går an å snu seg helt rundt i den om man har en veldig vijesterk og sinna unge som ikke vil sove...

Skrevet

Takk for svar :) Fint de kan ligge på siden. Mulig jeg kjøper en babysafe hvis problemet fortsetter.

Skrevet

Vi har brukt babysafe siden han var 6-7 mnd, og det har fungert kjempefint! Anbefaler det gjerne, men det er ikke sikkert alle barn trives med den. Men vår pode har iallefall fått mye bedre søvn med den. Til å begynne med så knyttet vi den fast i senga, og han slo seg mye mer til ro. Etterhvert som han ble større så brukte vi den bare som sovepose, og gjør det forsåvidt ennå. Men må nok snart slutte, da den snart er for liten. Sparkjøp har rimelige poser, men de er vatterte da.

Skrevet

Fint å høre. Takk for tips om sparkjøp:) Hvor gammel er gutten din?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...