Gå til innhold

Er i tenkeboksen no...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen...

Eg har vore til etterkontroll etter sykehusbesøket mitt i juli, og har fått beskjed om at alt er i orden. Fekk dessverre ikkje beskjed om ka som gjorde at eg vart så sjuk rett etter aborten min, men legene hadde ikkje tru på at infeksjonen som eg hadde kom ifølge av aborten, og at sannsynligheten for at dette kom til å gjenta seg var liten. Men gynekologen som eg var til var veldig flink til å påpeika at eg no i neste mnd fyllte heile 44 år, og at det var ein temmelig høg alder til å få barn i. Men utanom det så låg alt til rette for at eg kunne fortsetje prøvingen, men som sagt så var eg temmelig gammel for dette babyprosjektet mitt meinte ho. Og eg som har vore så optimist heile vegen datt jo rett i do, og eg veit ikkje heilt om eg skal leggje ønsket mitt om ein aller siste baby på hylla for godt, skal eg berre innsjå at toget mitt er gått og at den biologiske klokka mi har innhenta meg. Eg har jo heile tida tenkt at joda prøva eit år til, bestemor mi var jo 46 år då ho fekk siste. Men som sagt så er eg veldig i tvil no, tenkjer så det knaker...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg :)

Håper du gjør det som føles rett for deg og din familie. Ikke la deg påvirke av gynekologen som slettes ikke har noe med om dere skal ha flere barn eller ikke. Alder har så lite å si i den store og hele sammenhengen. Dere har helt sikkert masse å tilby et lite barn, som blir en del av en stor søskenflokk.

Lykke til - og følg hjertet.

Klem.

Skrevet

Hei hei :o)

Jeg har også vært hos legen i dag, og føler nesten vi har opplevd den samme samtalen vedrørende biologisk alder og "tog som er gått" etc. Jeg har ikke tid til å skrive mer nå, men jeg kommer tilbake :o)

Skrevet

heisann G.I.H. nei nei nei for en duste lege, Har du krefter og ork så hiver du deg til igjen. Så lenge du er i fertil alder så er det muligheter for å klare dette. Kanskje du må ha litt progesteronstøtte og alt det andre vi kan få vi som sliter litt.. Jeg fikk progesteronstøtte og albyl-e hos min lege. Han støttet oss fullt ut selv om jeg er 45 og har mistet 4 ganger. Vi gir ikke opp før overgangsalderen automatisk sier stopp. Jeg har gått en dag over ikm uten at mensen har kommet, men i går på ikm dagen var cb testen negativ så vi vet ikke noe særlig enda. Håper veldig at det skal være en liten spire der. Da legen min skjønte at vi gjerne ville ha et barn til så sa han ta resepten og skynd deg hjem og hiv dere til ingen tid å miste. Jeg følte virkelig at jeg ble tatt på alvor, om vi lykkes vet jo ingen, men jeg skal ikke sitte når tida er rent ut og angre på at vi ikke prøvde litt mer. Vi skulle jo sammen på gravid moden alder jeg og du så du må nok hive deg rundt du og. Lykke til uansett hva du bestemmer deg for, tenker på deg. Hilsen viny

Skrevet

Her er jeg igjen :o)

Det var godt å lese viny sitt svar. Da jeg var hos legen i går, fikk jeg mange spørsmål rundt dette med "hvorfor vil du egentlig ha flere barn", hva er grunnen til at du vil ha et barn til i din alder", hvorfor vil du har flere barn når du har flere barn fra før", "har du tid og kapasitet til flere barn" osv... Jeg forklarte så godt jeg kunne hvordan jeg opplevde det, og hvordan jeg tenkte. Deretter var det dette med å innse at det biologiske toget sannsynligvis var gått, og ikke minst at sjansene for et barn med missdannelsere tc. var meget stort. "Hadde vi tenkt nøye nok gjennom det"....osv.

Det var jo egentlig en grei samtale, og legen mente det nok bare godt. Men, jeg satt med en følelse av at legen helst hadde lyst til å si at "nå må du gi opp det babyprosjektet, og så begynne å ta inn over deg at du er blitt for gammel". Jeg skjønner jo hva han mener, men det føltes bare litt trist at jeg ikke fikk noe støtte liksom. Jeg hadde jo tatt et valg, at jeg vil prøve igjen, og det er mannen og jeg enige om. Hvorfor skulle da legen jobbe så mye i mot? Sikkert for å forsikre seg om at jeg ikke tok en overilt avgjørelse?! Vel, jeg har jo virkelig tenkt masse etter i går, og jeg kjenner at jeg er på gyngende grunn for første gang på lenge. Ikke fordi jeg tviler på om jeg vil det jeg vil, men fordi jeg hadde trengt mer støtte og oppmuntring av legen på dette tidspunktet.

Å, men jeg hadde trengt en lege som den viny refererer til, en lege som støttet og la til rette for at det skulle gå bra! Det vil selvsagt min lege også gjøre, gi god service hvis jeg blir gravid igjen, men jeg hadde nok trengt mer engasjement også på forhånd. Bare det med "støttehormoner", for eksempel, det er helt uaktuelt i min lege sitt hode. Han hadde nok vært mer "vennligstilt" til dette, hvis jeg var yngre eller i all fall ikke hadde barn fra før.

Nei, dette ble ikke enkelt. Men, dere, er det bare meg som synes disse sidene er litt uoversiktelige og vanskelige å "holde kontakten" eller oversikten på? Ferdes dere på andre nettsteder, hvor det er enklere å "føre en samtale"?

Ellers må jeg si det er godt å vite at vi er flere "der ute" :o)

Skrevet

Jeg synes også det hadde vært godt å kunne støtte hverandre litt mer og ikke minst holde kontakten og muntre hverandre opp litt når det trenges som mest. Har dere noen ide om hvordan så si ifra jeg er med på alt. Hilsen viny

Skrevet

Hei igjen...

Eg har faktisk tenkt på å ringje til alle gynekologer som finnest rundt på desse kanter, og prøve å finne meg ein som har forståelse for at eg og min mann gjerne vil ha eit barn til, uansett om eg er ei "gammel dame". Har funnet ei som er ifrå India, kanskje dei som er derifrå er meir positivt innstilt til at damer på våres alder både vil og kan få barn. Her til lands så ser det nesten ut som at det som er utanom det normale, ja det går man ikkje inn for. Enig med dere at det hadde vore kjekt å ha litt tettere kontakt, enn det me får her på desse sidene. Kanskje me kan sende msn til kvarandre eller sende emails. Mi emailsadr er : [email protected], legg meg til visst dere vil...Ellers så har eg/me bestemt oss for å utnytta ettervirkningen av aborten fullt ut, har jo høyrt at man skal ha lettere å bli gravid etter ein abort. Forresten Aiax så var det du skreiv to kopi av det som min nye gynokolog sa til meg igår, fekk ein litt ekkel følelse av at ikkje var riktig klok som ville ha eit barn til i min alder, eg hadde jo tross alt barn frå før av, både med min nåværende mann og min ex. Akkurat som det skulle være grunn nok for å ikkje ønske seg eit siste barn til før toget er gått. Eg har som sagt hatt ein god følelse heile vegen at dette skal eg få til før det er forseint, men det er veldig vanskelig å holde på optimismen når me går til slike negative gynokologer...Håper å få høyre ifrå dere unge damer, me må virkelig støtte kvarandre for det er visst ingen støtte å få i det offentlige...Eller kanskje me skulle satse på legen til deg Viny, me kan møte opp alle tre på ein gong...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...