Gå til innhold

om 6 mnd alder og babling..

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen min babler ikke så mye, men jeg tenker ikke over at det er unormalt lite. Ikke før moren min sa at hun reagerte på at han bablet så lite. Hun har alltid vært vant til at hennes barn (alstå jeg og søskena mine) har bablet mye.

Når jeg tenker meg om er han ikke så "pratsom", men det kommer da noen lyder i ny og ne. Variert er det også.

Hvordan er deres babyer? prater de mye eller lite? bør jeg bekymre meg? han utvikler seg normalt ellers da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

glemte å føye til at han ler svært lite.

Skrevet

alle babyer er forskjellige, mi prater mye noen dager og minbdre andre, går litt i perioder. hun er 7 mnd og ruller ikke og har så vidt skjønt at hun kan reise seg opp på armene, men det kommer sikkert etterhvert.

Skrevet

Jenta vår er snart 6 mnd, og har begynt å bable en del i det siste. Men før det var det svært få lyder som kom ut. Bortsett fra gråt da... :)

Så det er altså først de siste par ukene hun har oppdaga pratinga. Det er nok forskjellig fra baby til baby. Noen er sikkert mer snakkesalige enn andre.

Hun ler forresten ikke så mye. Men smiler masse. Så det blir en slags latter uten lyd ;o)

Skrevet

Jenta mi har bablet utrolig mye hele tiden, og ledd masse høyt siden hun var 3 mnd gammel. Nå har hun faktisk begyndt å si mamma også. Hun er 6,5 mnd. Men hun er igjen kjempetreig når det gjelder andre ting. Sånn er det bare. Noen er kjappe med noe, og treige med andre ting. Du trenger nok ikke bekymre deg. Det meste er normalt.

Skrevet

vårt lillegull babler og hyler og "knurrer" (høres litt sprøtt ut igrunn) og hun er øyeblikkelig 6mnd. Hun snurrer rundt og smiler og åler seg bakover. Alikevel: hun har tungen ute, og vektnedgang- så nå ville barnelegen sjekke henne for syndromer-Les: litt sjokka, kan du si:)

Skrevet

Våres gutt på 6 mnd babler nesten hull i hode på oss noen ganger. Det er faktisk aldri et sekund ro.......Får for guds skyld håpe det roer seg og at han ikke blir like vill og gal som bror min var.....hehe.

Men det er jo litt kos også da.....hehe;);)

Skrevet

Han ler foresten også høyt, det har han gjort lenge. Og han har ålt seg siden han var 5 mnd. Så nå er det turbo rundt på golvene med åling.

Skrevet

Min er også 6mnd og har hatt 2 "bableperioder". Han begynte veldig tidlig å bable.. så var d stopp i en ukes tid.. og så begynte han igjen ... pause igjen for så å bable videre.. Nå babler, hyler, freser, knurrer, hoster og ler han ofte. Merker at det blir tyst når vi har fremmende på besøk ol. Kanskje han er en sjenert liten kar..

Tror det går veldig i bølgedaler, men vet det hjelper å prate mye til babyen.. forklare alt en gjør, hva man ser, hører osv.. Jeg synger også flere ganger til dagen, ler og plystrer.. Så jeg lager mye "lyd" selv, men hører etter når han prater, og hermer litt.

Skrevet

her bables det kun når det er mamma eller pappa og ingen andre til stede, er skjelden det bables med andre til stede.

mengeden varierer mye, men veldig glad i å bable nr han våkner og vi sver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...