Gå til innhold

Ang amming offentlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle anbefaler at man skal amme, og så er det så mye negativitet når man tar med seg barnet ut og det plutselig er sulten. Det er ikke snakk om å blotte seg. Prøver å gjøre det litt diskre.

Noen mene vi burde bruke toalettene til amming, veldig hygienisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De som er sånn imot offentlig amming får bare se en annen vei etter min mening! Man skal selvsagt være diskret og med en gang ungen slipper taket på brystet så er det jo ikke noe problem å dekke til fullstendig! Å sitte på do er fullstendig uaktuelt for min del, og jeg tror heller ikke at de som evt står i kø etter deg blir fornøyd med det. Amming tar ikke 1-2 min som andre ærend på do. noen bruker så mye som 30 min på det!

Skrevet

skjønner ikke problemet med amming i offentligheten jeg......det er jo en naturlig ting. barnet MÅ JO HA MAT!!!!! hehehe......men man må vel bare ta litt hensyn til annet folk også:)

Skrevet

Det står i menneskerettighetene at barnet har rett til å bli ammet. Så andre mennesker som synes vi skal sitte på et toalett å vagle med amming og baby får bare bli vant til det!

Skrevet

Om noen har problemer med å se på en ammende mor og barn, ja da har de et stort problem! De er kanskje veldig usikre på seg selv og har underlige følelser som gjør at de ikke takler det = deres eget problem, ikke oss ammende mødre!

Vi må ikke la oss på påvirke, jeg kommer til å amme hvor som helst og når som helst hvor det er praktisk mulig uten hensyn til tåpelig menn som har psykiske problemer! Er det EN person som sier noe til meg om det når jeg ammer mitt barn, ja den personen skal virkelig få et svar!!!!

Skrevet

Jeg tror ikke at de som er imot offentlig amming har psykiske problemer, det er vel å strekke det litt langt?

Men jeg tror nok ikke at de som kritiserer damer som ammer babyene sine på offentlige steder har barn selv. Hvis de hadde hatt barn ville de visst at det praktisk sett er veldig vanskelig å løpe inn på et egnet rom hver gang barnet skal ha mat.

Jeg må ærlig innrømme at før jeg fikk mitt første barn så syns jeg det var litt ufint av damer å amme rett foran meg, og jeg syns nok de kunne gjemme seg litt bort. Jeg fikk fort andre meninger da barnet mitt kom, og jeg forsto at når babyen er sulten, så må den få mat med en gang!

Så jeg var nok litt teit før jeg fikk barnet mitt, men psykotisk var jeg ikke.

Skrevet

Jeg må også innrømme å ha irritert meg storlig over ammende mødre på kafé (og da av den mindre blyge sorten som stolt viser både det ene og det andre)... men det har like mye å gjøre med at de stort sett alltid skal ha med seg vognene (de er jo ofte flere sammen - muligens barseltreff) og alt tilbehør som følger (slik at andre ikke får plass).

Jeg håper for guds skyld at jeg har vett til å sette barnevognen utenfor kafeene når jeg nå skal drasse rundt på min - men jeg blir nok sittende i en krok for å amme, noen do vil jeg ikke sitte på (det skaper sikkert frustrasjon for de som evt står i dokø at doen er opptatt i en halvtime).

Skrevet

Amming er noe av det mest naturlige i verden. Jeg kommer til å amme mitt barn når mitt barn skal ha mat. Uavhengi av hvor.

Å det betyr ikke at selvom jeg skal amme i offentlighet, skal jeg stikke mine dryppende brystvorter opp i ansiktene på dere. Skulle nesten trodd det var slik det hendte, sånn som dere snakker om "hylende svære brystvorter".

Men er det noen som kommer bort til meg når jeg ammer mitt barn, å sier at det er helt uakseptabelt, sier vell heller det mer om den personen enn om meg.

Skrevet

Jeg ser IKKE noe problem i å amma offentlig! Det er jo ikke sånn at "tilskuerne" trenger å sitte å nistirre på puppen da!

Skrevet

Hvis noen blir støtt av å se en ammende mor, kan jo de som blir støtt gå å sette seg på toalettett til vi er ferdige med å amme??

Skrevet

Barnet må jo få mat:)

Når en ammer så er puppen en matstasjon for bebisen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...