Huleboer2 Skrevet 6. august 2007 #1 Skrevet 6. august 2007 Skal lage en vegg i gangen med masse bilder av familie etc. Mange ulike rammer. Hvordan henge opp dette uten at det virker rotete? Er det mulig..??
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 6. august 2007 #2 Skrevet 6. august 2007 Da må du isåfall lage et omriss av alle bildene som er en firkant. Legg alle bildene på gulvet eller et stort bord så du kan plassere. Kanten rundt må være firkantet, som et eget bilde. Skjønner? Har en sann vegg selv, men er så perfeksjonist at alle rammene er like. Det synes jeg er finest også.....
twoboys & a girl Skrevet 6. august 2007 #3 Skrevet 6. august 2007 Liker best like rammer. Perfeksjonist her å.
Ladybug~N&E Skrevet 6. august 2007 #4 Skrevet 6. august 2007 hadde en sånn vegg i forrige leilighet. jeg bare hang opp sånn som jeg syns var fint jeg;) ulike rammer og størrelser, ulike farger. bare mellomrommet mellom bildene er omtrent den samme sånn at man ikke har noen bilder her og noen bilder der, så blir det bra. skal være en viss symetri i all usymetrien syns jeg!
Fabelaktiv Skrevet 6. august 2007 #5 Skrevet 6. august 2007 Hva med å putte alle bildene inn i en ramme? eller i et par eller hva med å lage en slagt planke og henge alle bildene i snor fra den.. øvre del av rammene på samme nivå.. eller no slikt? jeg syns i utg.pkt at masse små bilder er rot - men det kan gjøres ganske fancy om man går inn for det
Ladybug~N&E Skrevet 6. august 2007 #6 Skrevet 6. august 2007 men nå kjører jeg like rammer. ikke for mange bilder og ikke noe dilldall. helst kraftige mørkebrune trerammer hvor bildene på en måte ligger langt inni ramma;)
SusyQ Skrevet 6. august 2007 #7 Skrevet 6. august 2007 Jeg har også ulike rammer, men lagde et omriss på veggen først med hyssing og teip så området bildene hang innenfor ble en pen firkant. Deretter tegnet jeg omrisset av rammene på avispapir og klippet ut, og hang opp innenfor firkanten med teip til jeg hadde fått plass til alle. Tilslutt spikret jeg bare opp fester til de forskjellige rammene, noe som var lett når avisrammene hang på veggen og viste meg hvor jeg skulle henge de opp. Har fått masse skryt for veggen, den ser veldig "clean" og fin ut, selv om rammene er ulike. Lykke til!
Huleboer2 Skrevet 6. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. august 2007 Tusen takk!! Du har ikke et bilde av denne veggen jeg kan få se??
petite fleur Skrevet 6. august 2007 #9 Skrevet 6. august 2007 Tror det var KK som hadde en sånn interiørreportasje en gang om akkurat det der, "hvordan få det til å se stilig ut", skritt for skritt......Der var det brukt forskjellige rammer i all slags stiler (så kjedelig når alle er helt like!), og det var utrolig fint. Vet ikke om KK har noe slags arkiv over tidligere repotasjer på nett eller noe?
ano`num *17.03.10* Skrevet 6. august 2007 #10 Skrevet 6. august 2007 Det KK las jeg nettopp på venterommet til legen..... Men det var jo vegger i rom som virket veldig profesjonelle ut fra bunn av. Er veldig glad i bilder selv. Både det å ta og det å ramme inn/bruke de. Konkluderte med at reportasjemåten ikke hadde passet i mitt hjem. Det hadde ikke glidd inn, men stukket seg ut likevell..... Men for all del, det kan jo være at det finnes gode tips der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå