Gå til innhold

Drømmefødsel - min fødselshistorie!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er andregangs og det første barnet kom åtte dager før termin. Syntes derfor at jeg var på overtid da det var to dager igjen til termin. I et siste forsøk på å sette i gang noe hadde vi sex fredag ca 22.30. Jeg lå i senga etterpå med pute under rumpa, og etter 15 minutter måtte jeg inn på stua til mannen for å fortelle at jeg hadde hatt tre-fire rier. Riene kom med 3-4 minutters mellomrom og jeg ringte føden. Vi var der klokka 01.00 og da var ikke riene kjempevonde, klarte fint å snakke meg gjennom dem. Var veldig spent på om vi kom til å bli sendt hjem, men jeg hadde allerede 4 cm åpning og fikk derfor komme inn på fødestua. Måtte ligge med ctg i en halv time, og det var ikke så godt å ikke få bevege seg. Etter det fikk jeg klyx, og satt på do en liten evighet. Jeg ville gjerne ha lystgass, men det var noe tull med apparatet, og fikk derfor tilbud om å ligge i badekaret. Det hjalp ei stund, men så fikk jeg litt pressetrang og ville opp. Jordmor sjekka åpning, 8 cm. Lå på sida i senga med kald klut, varmeflaske og massasje fra mann og jordmor. Lå og auet meg og hylte og beit i puta. Det var i grunnen innmari vondt, men jeg klarte å prate vanlig mellom riene. Vannet hadde ennå ikke gått og vannblæra stod som en ballong, i følge jordmor. Hun ville stikke hull på den, men det ville ikke jeg. Jeg var redd det skulle bli enda vondere. Plutselig kjente jeg at det sildret litt vann, og med et plask kom vannet. Stakkars mannen ble litt våt! Samtidig kom pressetrangen og jeg ropte "Kan jeg presse?". Ja, svarte hun. Så kom det ei pressrie til, og jeg pressa det jeg kunne. Litt overraska måtte jeg spørre om ungen var ute. Det hadde gått så fort at jeg ikke merka det. Og verdens nydeligste baby kom opp på magen kl 03.16!

Brukte 12 timer på første fødsel og 4 1/2 på denne. Jeg hoppet på en måte over en del stadier i denne fødselen. Så alle andregangs - kom dere på sjukehuset når dere begynner å merke noe!

Jeg har spist bringebærbladkapsler, kanel og hvitløk uten effekt, men i mitt tilfelle fikk sex en akutt reaksjon!

Har hatt forferdelige etterrier etter fødselen. De er som riene under fødselen, men varer mye lenger, og kommer spesielt når en ammer. Så jeg har spist mye paracet etterpå!

Og jeg fikk ingen forvarsel eller tegn på at noe kom til å skje! Hadde masse vondt og vonde kynnere de siste ukene/månedene, men ante ingenting før den første ria var der.

Masse lykke til til dere som fremdeles venter! Sender fødestøv til dere fødeklare, og spesielt til dere på overtid!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye.Men tror du har glemt å skrive hva det ble...og så må jo vi få vite de vitale mål.Lykke til videre.

Skrevet

Åååå for en fin historie. Gleder meg masse nå pga den, jeg hadde nemlig veldig lang og hard første fødsel på 15 timer, og holder humøret oppe ved sånne historier som dette. Skal jaggu prøve litt sex i kveld ja..

Gratulerer så mye med den lille, nyt tiden som kommer!

Skrevet

Gratulerer så mye med baby! Ble det jente eller gutt da??

Kos dere masse fremover for tiden går kjempe fort.=)

Lykke til videre=)

Skrevet

Ikke alt en kan huske på heller da...:)

Det ble ei perfekt lita jente, 3320 gram (jeg er heldig som får lettvektere!) og 51 cm. Husker ikke hodeomkrets i farta. Forresten som snytt ut av nesa på storesøster, ganske rart å se på "gamle" bilder her ja!

Skrevet

Morsomt å lese, for var veldig likt som det jeg opplevde. Og må bare signere på at etterveene ikke var morsomme, brukte smertestillende i nesten en uke etterpå (ikke innstilt på å ha vondt mer da, er jo ferdig liksom)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...