Gå til innhold

epidural

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen her som vet om det er "vanskelig" å få epidural? jeg har hørt om folk som sier at de ikke hadde klart seg uten, og da tenker jeg at jeg sliter jævlig om de nekter meg det=S jeg er ikke akkurat den sterkeste personen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg sliter med tanken på å få den jeg,få den tingen inn i korsryggen...nei uff....

Skrevet

min vennine sa at om de setter den mens du er midt i en rie, så gjør det ikke vondt.. og hun er redd for nåler

HI

Skrevet

fødte sist gang uten noen form for bedøvelse,men hadde ganske lyst på...da er jo rien sikker mye værr eenn hele nålen inn,men off kjenner skrekken litt altså...men vil ikke ha så vondt igjen heller.....jaja se et ann litt 10 dager igjen til termin så vi får håpe at tulla vil ut etterhvert:)

Skrevet

Hvis man er fast bestemt på at en skal ha epidural så bør en si ifra med engang man kommer inn. Sån er de klar over det. Grunnene til at folk ikke har fått kan være mange - fødselen er kommet for langt, eller at anestesilegen ikke har mulighet til å komme med en eneste gang fordi vedkommende er opptatt med andre.

når det kommer til det å sette epiduralen så gruet jeg meg skikkelig når jeg først hadde bestemt meg for å få det... tanken på sprøyte og rygg er ikke noe særlig.. Men det gjorde ikke vondt i det hele tatt. ble satt mellom riene, siden en skal sitte ganske stille så ventet han hver gang en rie satte igang... kjente et lite trykk bare. overhodet ikke vondt! og når de satte den igang var det som å komme til himmelen, jeg kunne sette meg ned og ligge - noe jeg ikke klarte i forkant.. fryktet stående fødsel...:)

Gjest Ut på tur
Skrevet

Skriv det i ønskebrevet til føden. Det gjør jeg :)

Skrevet

Jeg fikk epidural forrige gang og har hele tiden sagt jeg skal ha det denne gangen også.

Det eneste jeg har tenkt litt på nå når jeg bare har dager til termin er at kanskje jeg skal prøve uten.

Jeg fikk epidural da jeg hadde 7cm åpning, det er seint.

Det tar jo en stund før den virker. Og jeg husker jeg kom til himmelen !

Jeg hadde noen helt forferdelige rier, som varte i minuttet. Da epiduralen virket ble riene mye verre, men jeg klarte ikke telle fra 10 til 1 en gang så var de over !! Helt utrolig.

Men epiduralen har den bivirkning at fødselen kan stoppe litt opp, eller hale seg ut.Noe som skjedde med meg. Jeg ble til slutt satt på drypp, siden riene stagnerte så fort.

Jeg hadde en utrolig rask og " enkel " fødsel til og være førstegangs ( 7 t ), men jordmor sa hun mente det ville gått fortere om jeg ikke hadde epidural.

Så nå på siste kontroll snakket jeg mye med jordmor om epiduralen.

( Hun selv hadde det på to av sine tre barn )

Hun rådet meg til og se hvor lenge jeg klarer meg uten.

Om jeg klarer meg uten like lenge som sist, så mener hun jeg vil få det bedre uten helt til slutten også.

Men hun jobber som jordmor på sykehuset også. Så hun tipset meg om at jeg gir beskjed til sykehuset at jeg vil ha tilbud om epidural før det er for sent !

Hun hadde bare den erfaring at noen fikk epidural for tidlig, og at fødslene ble lengre.

Så jeg skal se det an.

Skrevet

Jeg vet om flere som har gitt beskjed om at de vil ha det, men som ikke har fått - enten fordi anestesilegene ikke har tid pga andre, mer prioriterte oppgaver, eller at fødselen har kommet for langt. Dette er på forskjellige sykehus, både på øst og vestlandet.

Så jeg psyker meg opp til at jeg kanskje ikke vil få, selv om jeg vil ha. Men de jeg kjenner som har opplevd det å ikke få når de vil ha har jo klart seg helt fint. Så jeg tenker at jeg får ta det som det kommer og ikke bestemme meg for alt på forhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...