Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som går/har gått på babysvømming... vurderer og begynne... erfaringer/synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk med første mann og det var veldig kjekt. Nå skal vi begynne med lille gutt på 3 mnd i august. Gleder oss. Det er å anbefale og det gir en fin kontakt med barnet.

Skrevet

hvor gammel må babyen være før vi kan begynne på svømmingen?

Skrevet

Veldig gøy! Vi fikk beskjed at det var fint å begynne da barnet var mellom tre og fire måneder. Daniel har likt seg i vannet siden vi startet, og koser seg utrolig. Det gjør jeg også:-) Han har veldig god kroppsbeherskelse og er sterk i kroppen -ikke at det nødvendigvis kommer derfra da, men sannsynligvis noe av det...

Skrevet

vi gikk på Riksen med jenta vår, veldig gøy. MEN: Hun har vært mer eller minndre forkjøla / tett i brystet siden den gang (begynte 2 mnd), og er i dag over 2 år. Gjør det ikke med minste mann for å si det sånn...er ikke verdt det dersom det framkaller astma. Hun er ikke bedre svømmer, mer glad i vann i dag enn andre jevngamle. Elsker å bade, men det gjør vennene som ikke har gått på babysvømming også...

Skrevet

Nå må du slutte da! Det er vel tilfeldig?! Samme som at diverse matvarer kan fremkalle allergi. Veit du hva de sa på sykehusete etter jeg hadde født? Man kunne spise HVA som helst! Det var ingenting som het at det og det fremkalte allergi.

Det samme velger jeg å tro om badinga. Herregud. Det er jo VANN, liksom....

*hysteriske mødre på DIB i dag*

*linda*

Skrevet

Tror nok det med astma osv er lit toverdrevent og mest tilfeldig. ALT kan jo være farlig på en eller annen måte. Snuppa her har hatt RS-virus (da blir de litt mer utsatt for astma), men jeg tenker helt erlig ikke på det engang. Legene mente det ikke hadde noen sammenheng, og siden det ikke er astma i familien vår så nyter vi babysvømmingen.

Både vi og snuppa ELSKER babysvømming. Hun storkoser seg i vannet, og har gjordt det hele tiden. Grensa for de små her er i hvertfall 4 uker og 4 kilo. Vi begyndte da hun var 4,5 uker og ikke kunne holde hodet engang. Hun var trygg og god hele tiden (tok veldig korte perioder i starten da). Tror det minnet henne om å være i magen.

Jeg annbefaler det virkelig. Det er god motorikktrening for de små, og det er sosialt stimulerende.

Skrevet

Vi begynte på babysvømming da gullgutten varca 4mnd.VI hørte også at dette kunne være med å utvikle astma,derfor tok vi kontakt med en spesialist.

Vi fikk da fortalt at dette var før,når de brukte mer klor og det ikke var så god rensing på vannet.Dette kunne også medføre mer øre og halsbettenelser,men nå var det så godt renseanlegg,at de ikke anså det som noe fare mer.

Vi har storkost oss på babysvømming og skal begynne igjen til høsten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...